Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö