Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Den nedbrunna vattenparken Oceana ska återuppbyggas med utgångspunkt i ursprungsritningarna. Dock görs vissa förändringar, den kanske mest märkbara är att det höga attraktionstornet ska få en ljusare färg. Badytan ska liksom tidigare planerat bli cirka 6 000 kvadratmeter inomhus och 4 000 kvadratmeter utomhus. Totalt blir inomhusytan 13 600 kvadratmeter. Det blir plats för 14 olika vattenattraktioner och upp till 1750 gäster. Det återuppbyggda Oceana beräknas stå färdigt kring årsskiftet 2026/2027.
Den nedbrunna vattenparken Oceana ska återuppbyggas med utgångspunkt i ursprungsritningarna. Dock görs vissa förändringar, den kanske mest märkbara är att det höga attraktionstornet ska få en ljusare färg. Badytan ska liksom tidigare planerat bli cirka 6 000 kvadratmeter inomhus och 4 000 kvadratmeter utomhus. Totalt blir inomhusytan 13 600 kvadratmeter. Det blir plats för 14 olika vattenattraktioner och upp till 1750 gäster. Det återuppbyggda Oceana beräknas stå färdigt kring årsskiftet 2026/2027.
Den nedbrunna vattenparken Oceana ska återuppbyggas med utgångspunkt i ursprungsritningarna. Dock görs vissa förändringar, den kanske mest märkbara är att det höga attraktionstornet ska få en ljusare färg. Badytan ska liksom tidigare planerat bli cirka 6 000 kvadratmeter inomhus och 4 000 kvadratmeter utomhus. Totalt blir inomhusytan 13 600 kvadratmeter. Det blir plats för 14 olika vattenattraktioner och upp till 1750 gäster. Det återuppbyggda Oceana beräknas stå färdigt kring årsskiftet 2026/2027.
Nära Arenastaden i Lund, i östra Klostergården, planeras den blivande bostadsrättsföreningen Meteorologen. Ut mot Stattenavägen blir bygget fem till sex våningar högt kompletterat med två smalare huskroppar med sju respektive tio våningar. Alla bostäder får uteplats eller balkong. Det blir också parkeringsgarage med laddplatser för elbil. Inflyttning beräknas till första kvartalet 2028.
Nära Arenastaden i Lund, i östra Klostergården, planeras den blivande bostadsrättsföreningen Meteorologen. Ut mot Stattenavägen blir bygget fem till sex våningar högt kompletterat med två smalare huskroppar med sju respektive tio våningar. Alla bostäder får uteplats eller balkong. Det blir också parkeringsgarage med laddplatser för elbil. Inflyttning beräknas till första kvartalet 2028.
Nära Arenastaden i Lund, i östra Klostergården, planeras den blivande bostadsrättsföreningen Meteorologen. Ut mot Stattenavägen blir bygget fem till sex våningar högt kompletterat med två smalare huskroppar med sju respektive tio våningar. Alla bostäder får uteplats eller balkong. Det blir också parkeringsgarage med laddplatser för elbil. Inflyttning beräknas till första kvartalet 2028.
Den danska dagligvarukoncernen Salling Group köper Icas baltiska butikskedja Rimi för 1,3 miljarder euro – motsvarande drygt 14 miljarder kronor. Köpet omfattar 314 butiker, e-handel, lager och 11.000 anställda i Estland, Lettland och Litauen. – Vi är mycket stolta över det avtal vi har träffat med Ica om förvärvet av Rimi, som är den största affären i Salling Groups snart 120-åriga historia, säger koncernchef Anders Hagh till Berlingske. För Icas del innebär försäljningen en vinst på omkring 7 miljarder kronor.
Den danska dagligvarukoncernen Salling Group köper Icas baltiska butikskedja Rimi för 1,3 miljarder euro – motsvarande drygt 14 miljarder kronor. Köpet omfattar 314 butiker, e-handel, lager och 11.000 anställda i Estland, Lettland och Litauen. – Vi är mycket stolta över det avtal vi har träffat med Ica om förvärvet av Rimi, som är den största affären i Salling Groups snart 120-åriga historia, säger koncernchef Anders Hagh till Berlingske. För Icas del innebär försäljningen en vinst på omkring 7 miljarder kronor.
Den danska dagligvarukoncernen Salling Group köper Icas baltiska butikskedja Rimi för 1,3 miljarder euro – motsvarande drygt 14 miljarder kronor. Köpet omfattar 314 butiker, e-handel, lager och 11.000 anställda i Estland, Lettland och Litauen. – Vi är mycket stolta över det avtal vi har träffat med Ica om förvärvet av Rimi, som är den största affären i Salling Groups snart 120-åriga historia, säger koncernchef Anders Hagh till Berlingske. För Icas del innebär försäljningen en vinst på omkring 7 miljarder kronor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö