Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Skrothandlarsonen om vägen med familjeföretaget till miljardkoncernen Areco i stålindustrin.
Skrothandlarsonen om vägen med familjeföretaget till miljardkoncernen Areco i stålindustrin.
Skrothandlarsonen om vägen med familjeföretaget till miljardkoncernen Areco i stålindustrin.
Jill Johnson har inlett ett nytt kapitel i sin karriär med ny man vid sin sida, ny musik och sin första klubbturné sen tonåren hemma i Ängelholm. Jill berättar från hjärtat om sin nya kärlek, Mattias Elg, om att bo på tre olika platser, om Nashville, Verandans framtid och synen på #metoo, (som också finns på nya plattan).
Jill Johnson har inlett ett nytt kapitel i sin karriär med ny man vid sin sida, ny musik och sin första klubbturné sen tonåren hemma i Ängelholm. Jill berättar från hjärtat om sin nya kärlek, Mattias Elg, om att bo på tre olika platser, om Nashville, Verandans framtid och synen på #metoo, (som också finns på nya plattan).
Jill Johnson har inlett ett nytt kapitel i sin karriär med ny man vid sin sida, ny musik och sin första klubbturné sen tonåren hemma i Ängelholm. Jill berättar från hjärtat om sin nya kärlek, Mattias Elg, om att bo på tre olika platser, om Nashville, Verandans framtid och synen på #metoo, (som också finns på nya plattan).
Hela sitt vuxna liv har Anders Jansson varit en del av den svenska humorscenen. Först lokalt hemma i Lund men sedan snart 20 år tillbaka som nationell stjärna via sina folkkära figurer som Tiffany Persson, Morgan Pålsson och Svinarps starke man, kommunalrådet Lars-Göran Bengtsson.
Hela sitt vuxna liv har Anders Jansson varit en del av den svenska humorscenen. Först lokalt hemma i Lund men sedan snart 20 år tillbaka som nationell stjärna via sina folkkära figurer som Tiffany Persson, Morgan Pålsson och Svinarps starke man, kommunalrådet Lars-Göran Bengtsson.
Hela sitt vuxna liv har Anders Jansson varit en del av den svenska humorscenen. Först lokalt hemma i Lund men sedan snart 20 år tillbaka som nationell stjärna via sina folkkära figurer som Tiffany Persson, Morgan Pålsson och Svinarps starke man, kommunalrådet Lars-Göran Bengtsson.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö