
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

I bryggeriet BRUS på Nørrebro tillverkas ölen ett rum bort från baren. To Øl står bakom recepten – ofta humledrivna, men alltid med en twist. Maten matchar ölen: crispy chicken sandwich med syrad kål, baos med sidfläsk, friterad aubergine med sojamajonnäs. Inga klassiker, men smarta smaker. Allt serveras utan krångel, men med noggrannhet. Hit går man hungrig – och törstig.

I bryggeriet BRUS på Nørrebro tillverkas ölen ett rum bort från baren. To Øl står bakom recepten – ofta humledrivna, men alltid med en twist. Maten matchar ölen: crispy chicken sandwich med syrad kål, baos med sidfläsk, friterad aubergine med sojamajonnäs. Inga klassiker, men smarta smaker. Allt serveras utan krångel, men med noggrannhet. Hit går man hungrig – och törstig.

I bryggeriet BRUS på Nørrebro tillverkas ölen ett rum bort från baren. To Øl står bakom recepten – ofta humledrivna, men alltid med en twist. Maten matchar ölen: crispy chicken sandwich med syrad kål, baos med sidfläsk, friterad aubergine med sojamajonnäs. Inga klassiker, men smarta smaker. Allt serveras utan krångel, men med noggrannhet. Hit går man hungrig – och törstig.

I Landskrona är det klart för två stora anläggningar: Dels en helt ny simhall och dels en helt ombyggt fotbollsarena. Simhallen kommer att ha en 25-metersbassäng med höj- och sänkbar botten, samt en 50-metersbassäng och upp till som mest 900 åskådarplatser. Det blir också kafé och badlekland. Den uppdaterade fotbollsarenan kommer bland annat att ha nya storbildsskärmar och samtliga sittplatser under tak. Arenan väntas vara klar under andra kvartalet 2027. Den nya simhallen ska öppna 2028.

I Landskrona är det klart för två stora anläggningar: Dels en helt ny simhall och dels en helt ombyggt fotbollsarena. Simhallen kommer att ha en 25-metersbassäng med höj- och sänkbar botten, samt en 50-metersbassäng och upp till som mest 900 åskådarplatser. Det blir också kafé och badlekland. Den uppdaterade fotbollsarenan kommer bland annat att ha nya storbildsskärmar och samtliga sittplatser under tak. Arenan väntas vara klar under andra kvartalet 2027. Den nya simhallen ska öppna 2028.

I Landskrona är det klart för två stora anläggningar: Dels en helt ny simhall och dels en helt ombyggt fotbollsarena. Simhallen kommer att ha en 25-metersbassäng med höj- och sänkbar botten, samt en 50-metersbassäng och upp till som mest 900 åskådarplatser. Det blir också kafé och badlekland. Den uppdaterade fotbollsarenan kommer bland annat att ha nya storbildsskärmar och samtliga sittplatser under tak. Arenan väntas vara klar under andra kvartalet 2027. Den nya simhallen ska öppna 2028.

Tomas de Souza har utsetts till ny vd för Minc i Malmö. Han tillträder i augusti och tar med sig erfarenhet från bland annat Ablemind, Bonnier News och EFL. – Malmö är den perfekta platsen för att lösa globala utmaningar – en stad präglad av mångfald, kreativitet och mod. Jag ser Minc som hjärtat i den utvecklingen, säger de Souza. Rekryteringen lockade över 350 sökande. Enligt Mincs styrelse kombinerar de Souza erfarenhet från startupvärlden och innovationsledning med ett starkt engagemang för Malmös näringsliv.

Tomas de Souza har utsetts till ny vd för Minc i Malmö. Han tillträder i augusti och tar med sig erfarenhet från bland annat Ablemind, Bonnier News och EFL. – Malmö är den perfekta platsen för att lösa globala utmaningar – en stad präglad av mångfald, kreativitet och mod. Jag ser Minc som hjärtat i den utvecklingen, säger de Souza. Rekryteringen lockade över 350 sökande. Enligt Mincs styrelse kombinerar de Souza erfarenhet från startupvärlden och innovationsledning med ett starkt engagemang för Malmös näringsliv.

Tomas de Souza har utsetts till ny vd för Minc i Malmö. Han tillträder i augusti och tar med sig erfarenhet från bland annat Ablemind, Bonnier News och EFL. – Malmö är den perfekta platsen för att lösa globala utmaningar – en stad präglad av mångfald, kreativitet och mod. Jag ser Minc som hjärtat i den utvecklingen, säger de Souza. Rekryteringen lockade över 350 sökande. Enligt Mincs styrelse kombinerar de Souza erfarenhet från startupvärlden och innovationsledning med ett starkt engagemang för Malmös näringsliv.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö