
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Jag såg en dokumentär om jazzpianisten Oscar Peterson på SVT. Där sa dom att han var ett geni. Men var han verkligen det? Han var såklart en hejare på att kittla elfenben (gammalt roligt uttryck för att spela piano.) Men ett geni? Nja, jag vet inte.

Jag såg en dokumentär om jazzpianisten Oscar Peterson på SVT. Där sa dom att han var ett geni. Men var han verkligen det? Han var såklart en hejare på att kittla elfenben (gammalt roligt uttryck för att spela piano.) Men ett geni? Nja, jag vet inte.

Jag såg en dokumentär om jazzpianisten Oscar Peterson på SVT. Där sa dom att han var ett geni. Men var han verkligen det? Han var såklart en hejare på att kittla elfenben (gammalt roligt uttryck för att spela piano.) Men ett geni? Nja, jag vet inte.

Två av de bästa sakerna jag vet är film och sport. Så då borde ju rent logiskt det absolut bästa vara filmer om sport. Men, så är det inte. Tyvärr. Förmodligen eftersom det finns så få bra filmer om sport. Som jag ser det finns det två stora problem som står i vägen för att lyckas med konststycket att göra en sevärd idrottsfilm eller serie.

Två av de bästa sakerna jag vet är film och sport. Så då borde ju rent logiskt det absolut bästa vara filmer om sport. Men, så är det inte. Tyvärr. Förmodligen eftersom det finns så få bra filmer om sport. Som jag ser det finns det två stora problem som står i vägen för att lyckas med konststycket att göra en sevärd idrottsfilm eller serie.

Två av de bästa sakerna jag vet är film och sport. Så då borde ju rent logiskt det absolut bästa vara filmer om sport. Men, så är det inte. Tyvärr. Förmodligen eftersom det finns så få bra filmer om sport. Som jag ser det finns det två stora problem som står i vägen för att lyckas med konststycket att göra en sevärd idrottsfilm eller serie.

Ikväll ska jag gå på bio och se Scorseses nya film Killers of the Flower Moon. Eftersom Scorsese är en av husgudarna ska det bli jättekul men samtidigt är jag en smula orolig. Filmen är nämligen 206 minuter lång(!). Tre timmar och tjugosex minuter! Det är aslångt. Nu är det i och för sig så att det har blivit något av Scorseses signum att göra långa filmer.

Ikväll ska jag gå på bio och se Scorseses nya film Killers of the Flower Moon. Eftersom Scorsese är en av husgudarna ska det bli jättekul men samtidigt är jag en smula orolig. Filmen är nämligen 206 minuter lång(!). Tre timmar och tjugosex minuter! Det är aslångt. Nu är det i och för sig så att det har blivit något av Scorseses signum att göra långa filmer.

Ikväll ska jag gå på bio och se Scorseses nya film Killers of the Flower Moon. Eftersom Scorsese är en av husgudarna ska det bli jättekul men samtidigt är jag en smula orolig. Filmen är nämligen 206 minuter lång(!). Tre timmar och tjugosex minuter! Det är aslångt. Nu är det i och för sig så att det har blivit något av Scorseses signum att göra långa filmer.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö