
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Det spelar ingen roll om du är på en bakgata i Seoul eller på en food truck-festival i Malmö – överallt sitter världen fast på trästickor. Corn dogs, satay, cake pops, caprese på tandpetare. Allt ska upp på pinne.

Det spelar ingen roll om du är på en bakgata i Seoul eller på en food truck-festival i Malmö – överallt sitter världen fast på trästickor. Corn dogs, satay, cake pops, caprese på tandpetare. Allt ska upp på pinne.

Det spelar ingen roll om du är på en bakgata i Seoul eller på en food truck-festival i Malmö – överallt sitter världen fast på trästickor. Corn dogs, satay, cake pops, caprese på tandpetare. Allt ska upp på pinne.

Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar. – Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk. Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.

Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar. – Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk. Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.

Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar. – Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk. Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö