
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Här hittar du klassiska koreanska rätter till humana priser med en autencitet som får dig att känna dig som besök i Seoul. Den lilla restaurangen kräver att du bokar bord för att få en plats och du kommer in i en mysig men enkel atmosfär med inredning som domineras av trä. Välj en klassisk perfekt bulgogi, korean bbq eller soppan Kimchi Jigae och dröm dig bort om att sitta i en liten restaurang i Seoul. Møntergade 22

Här hittar du klassiska koreanska rätter till humana priser med en autencitet som får dig att känna dig som besök i Seoul. Den lilla restaurangen kräver att du bokar bord för att få en plats och du kommer in i en mysig men enkel atmosfär med inredning som domineras av trä. Välj en klassisk perfekt bulgogi, korean bbq eller soppan Kimchi Jigae och dröm dig bort om att sitta i en liten restaurang i Seoul. Møntergade 22

Här hittar du klassiska koreanska rätter till humana priser med en autencitet som får dig att känna dig som besök i Seoul. Den lilla restaurangen kräver att du bokar bord för att få en plats och du kommer in i en mysig men enkel atmosfär med inredning som domineras av trä. Välj en klassisk perfekt bulgogi, korean bbq eller soppan Kimchi Jigae och dröm dig bort om att sitta i en liten restaurang i Seoul. Møntergade 22

På årets CES-mässa (Consumer Electronics Show) i januari förändrades världen för alltid. LG visade sin genomskinliga Signature 4K-tv. Tvn är genomskinlig när den är av eller man har någon skärmsläckare igång, medan blir mörk som en traditionell tv när man ska se på film. Villhöver! lg.com

På årets CES-mässa (Consumer Electronics Show) i januari förändrades världen för alltid. LG visade sin genomskinliga Signature 4K-tv. Tvn är genomskinlig när den är av eller man har någon skärmsläckare igång, medan blir mörk som en traditionell tv när man ska se på film. Villhöver! lg.com

På årets CES-mässa (Consumer Electronics Show) i januari förändrades världen för alltid. LG visade sin genomskinliga Signature 4K-tv. Tvn är genomskinlig när den är av eller man har någon skärmsläckare igång, medan blir mörk som en traditionell tv när man ska se på film. Villhöver! lg.com

Att skriva denna krönika en gång i månaden är kul men det gör mig tro det eller ej inte ekonomisk oberoende. Och som alla vet är det tuffa tider nu. Därför blev jag häromdagen tvungen att göra en liten inventering kring vilka streamingtjänster jag abonnerar på. En snabbkoll visade att jag varje månad betalar för följande: Netflix 179 kr, Viaplay 349 kr, Disney Plus 199 kr, Tennis-TV 129 kr samt Discovery Plus för 229 kr. Alltså totalt en månatlig kostnad på 1085 kr. Alldeles för mycket såklart. För den summan kan man ju få typ fem-sex tomater eller två paket Bregott istället. Så, vilka tjänster ska jag då behålla och vilka ska jag avsluta. Här är mitt resonemang.

Att skriva denna krönika en gång i månaden är kul men det gör mig tro det eller ej inte ekonomisk oberoende. Och som alla vet är det tuffa tider nu. Därför blev jag häromdagen tvungen att göra en liten inventering kring vilka streamingtjänster jag abonnerar på. En snabbkoll visade att jag varje månad betalar för följande: Netflix 179 kr, Viaplay 349 kr, Disney Plus 199 kr, Tennis-TV 129 kr samt Discovery Plus för 229 kr. Alltså totalt en månatlig kostnad på 1085 kr. Alldeles för mycket såklart. För den summan kan man ju få typ fem-sex tomater eller två paket Bregott istället. Så, vilka tjänster ska jag då behålla och vilka ska jag avsluta. Här är mitt resonemang.

Att skriva denna krönika en gång i månaden är kul men det gör mig tro det eller ej inte ekonomisk oberoende. Och som alla vet är det tuffa tider nu. Därför blev jag häromdagen tvungen att göra en liten inventering kring vilka streamingtjänster jag abonnerar på. En snabbkoll visade att jag varje månad betalar för följande: Netflix 179 kr, Viaplay 349 kr, Disney Plus 199 kr, Tennis-TV 129 kr samt Discovery Plus för 229 kr. Alltså totalt en månatlig kostnad på 1085 kr. Alldeles för mycket såklart. För den summan kan man ju få typ fem-sex tomater eller två paket Bregott istället. Så, vilka tjänster ska jag då behålla och vilka ska jag avsluta. Här är mitt resonemang.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö