
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö