Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Hansafloristen flyttar till andra sidan rulltrappan i Hansahuset. Blomsteraffären startades för 109 år sedan, då var namnet Capri Blomsterhandel. Den har funnits på Hansa sedan varuhusets invigning 1992, men i samband med flytten ner från entréplan 2016 bytte man namn till Hansafloristen. I slutet av november är det invigning för den nya lokalen. – Jag tog över butiken efter min mor och driver den nu med mina duktiga florister. Vi satsar på ett brett utbud av lyxiga snittblommor, men även fång, dvs finare snittblommor i fång till hemmet, och med den nya flytten får vi större och luftigare yta, säger Christin Oldhammer Flink.
Hansafloristen flyttar till andra sidan rulltrappan i Hansahuset. Blomsteraffären startades för 109 år sedan, då var namnet Capri Blomsterhandel. Den har funnits på Hansa sedan varuhusets invigning 1992, men i samband med flytten ner från entréplan 2016 bytte man namn till Hansafloristen. I slutet av november är det invigning för den nya lokalen. – Jag tog över butiken efter min mor och driver den nu med mina duktiga florister. Vi satsar på ett brett utbud av lyxiga snittblommor, men även fång, dvs finare snittblommor i fång till hemmet, och med den nya flytten får vi större och luftigare yta, säger Christin Oldhammer Flink.
Hansafloristen flyttar till andra sidan rulltrappan i Hansahuset. Blomsteraffären startades för 109 år sedan, då var namnet Capri Blomsterhandel. Den har funnits på Hansa sedan varuhusets invigning 1992, men i samband med flytten ner från entréplan 2016 bytte man namn till Hansafloristen. I slutet av november är det invigning för den nya lokalen. – Jag tog över butiken efter min mor och driver den nu med mina duktiga florister. Vi satsar på ett brett utbud av lyxiga snittblommor, men även fång, dvs finare snittblommor i fång till hemmet, och med den nya flytten får vi större och luftigare yta, säger Christin Oldhammer Flink.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö