Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch. Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch. Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch. Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Det skånska energibolaget Eolus Vind har tecknat en avsiktsförklaring med fordonsjätten Volvo Cars kring en planerad vindkraftspark utanför Göteborg. – Att vi nu ingår ett partnerskap med Västsveriges ledande industriföretag är mycket glädjande, säger Eolus vd Per Witalisson. Avtalet gäller elförsörjning till Volvo Cars verksamheter på Hisingen, bland annat den nya batterifabriken som byggs tillsammans med Northvolt. Hur mycket affären är värd framgår inte.
Det skånska energibolaget Eolus Vind har tecknat en avsiktsförklaring med fordonsjätten Volvo Cars kring en planerad vindkraftspark utanför Göteborg. – Att vi nu ingår ett partnerskap med Västsveriges ledande industriföretag är mycket glädjande, säger Eolus vd Per Witalisson. Avtalet gäller elförsörjning till Volvo Cars verksamheter på Hisingen, bland annat den nya batterifabriken som byggs tillsammans med Northvolt. Hur mycket affären är värd framgår inte.
Det skånska energibolaget Eolus Vind har tecknat en avsiktsförklaring med fordonsjätten Volvo Cars kring en planerad vindkraftspark utanför Göteborg. – Att vi nu ingår ett partnerskap med Västsveriges ledande industriföretag är mycket glädjande, säger Eolus vd Per Witalisson. Avtalet gäller elförsörjning till Volvo Cars verksamheter på Hisingen, bland annat den nya batterifabriken som byggs tillsammans med Northvolt. Hur mycket affären är värd framgår inte.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö