Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Världens bästa trumpetare berättar om karriären, framtiden och hur allting började.
Världens bästa trumpetare berättar om karriären, framtiden och hur allting började.
Världens bästa trumpetare berättar om karriären, framtiden och hur allting började.
Ekologisk mat är ett ämne som berör oss alla, som diskuteras i media och som det råder en del olika meningar om. Vi besökte Rolf Axel Nordström på Ängavallen för att få en inblick i hur det är att odla utan kemikalier och föda upp djur utan mediciner.
Ekologisk mat är ett ämne som berör oss alla, som diskuteras i media och som det råder en del olika meningar om. Vi besökte Rolf Axel Nordström på Ängavallen för att få en inblick i hur det är att odla utan kemikalier och föda upp djur utan mediciner.
Ekologisk mat är ett ämne som berör oss alla, som diskuteras i media och som det råder en del olika meningar om. Vi besökte Rolf Axel Nordström på Ängavallen för att få en inblick i hur det är att odla utan kemikalier och föda upp djur utan mediciner.
Som ung knackade han dörr och sålde kokosbollar. För pengarna köpte han sig en utbildning och byggde sedan upp ett företag som i år siktar på att omsätta 100 miljoner kronor. Donald Axelsson Cardell säger hellre ja än nej och spanar nu både efter nya affärsmöjligheter och utanför landets gränser.
Som ung knackade han dörr och sålde kokosbollar. För pengarna köpte han sig en utbildning och byggde sedan upp ett företag som i år siktar på att omsätta 100 miljoner kronor. Donald Axelsson Cardell säger hellre ja än nej och spanar nu både efter nya affärsmöjligheter och utanför landets gränser.
Som ung knackade han dörr och sålde kokosbollar. För pengarna köpte han sig en utbildning och byggde sedan upp ett företag som i år siktar på att omsätta 100 miljoner kronor. Donald Axelsson Cardell säger hellre ja än nej och spanar nu både efter nya affärsmöjligheter och utanför landets gränser.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö