Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen. – Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter: – Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.
Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen. – Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter: – Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.
Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen. – Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter: – Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.
Den digitala överviktskliniken Yazen Health har tagit in 37 miljoner kronor i en nyemission. Med den påfyllda kassan ska det Lundabaserade företaget utveckla sin produkt och expandera i Europa. Investeringsrundan leds av Luminar Ventures, tillsammans med befintliga ägare och befattningshavare. – Yazen har tagit fram en kliniskt bevisad behandlingsmetod med livsstilsförändringar i kombination med moderna läkemedel. Vi ser en stor internationell potential, säger Magnus Bergman på Luminar Ventures.
Den digitala överviktskliniken Yazen Health har tagit in 37 miljoner kronor i en nyemission. Med den påfyllda kassan ska det Lundabaserade företaget utveckla sin produkt och expandera i Europa. Investeringsrundan leds av Luminar Ventures, tillsammans med befintliga ägare och befattningshavare. – Yazen har tagit fram en kliniskt bevisad behandlingsmetod med livsstilsförändringar i kombination med moderna läkemedel. Vi ser en stor internationell potential, säger Magnus Bergman på Luminar Ventures.
Den digitala överviktskliniken Yazen Health har tagit in 37 miljoner kronor i en nyemission. Med den påfyllda kassan ska det Lundabaserade företaget utveckla sin produkt och expandera i Europa. Investeringsrundan leds av Luminar Ventures, tillsammans med befintliga ägare och befattningshavare. – Yazen har tagit fram en kliniskt bevisad behandlingsmetod med livsstilsförändringar i kombination med moderna läkemedel. Vi ser en stor internationell potential, säger Magnus Bergman på Luminar Ventures.
Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera. – Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.
Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera. – Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.
Malmöbaserade Mylla har säkrat investeringar från det svenska riskkapitalbolaget Backing Minds och techentreprenören Anders Frankel. Mylla är en digital matmarknad där lokala lantbrukare kan sälja direkt till kund. Hur mycket kapital det rör sig om är inte känt, men investeringen ska gå till att expandera. – Vi är övertygade om att Mylla kommer att spela en nyckelroll i att möta den växande gruppen medvetna konsumenter, främja lokala småproducenter och öka graden av självförsörjning i Sverige och resten av Europa, säger Susanne Najafi på Backing Minds.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö