Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Genom Kallebäcks terrasser bygger Wallenstam en ny stadsdel. Där ska Valentinas slå upp sina portar den 20 oktober. – Tidigare fanns det ingen anledning att besöka Kallebäck, men det finns det nu! Där händer det mycket och vi ser fram emot att skapa en härlig mötesplats att hänga på, säger Niclas Isaksson. Tillsammans med sin bror, Johan Isaksson, äger han restaurangen Valentinas, vid Lilla Bommen. Det nya stället får samma namn och blir dubbelt så stort. Även där blir tarte flambée huvudnumret. – Det är en slags surdegspizza med franska smaker. Den är tunn och krispig med en bas av gruyère, svecia och crème fraiche. Nya Valentinas blir en varm, modern och ombonad kvarterskrog.
Genom Kallebäcks terrasser bygger Wallenstam en ny stadsdel. Där ska Valentinas slå upp sina portar den 20 oktober. – Tidigare fanns det ingen anledning att besöka Kallebäck, men det finns det nu! Där händer det mycket och vi ser fram emot att skapa en härlig mötesplats att hänga på, säger Niclas Isaksson. Tillsammans med sin bror, Johan Isaksson, äger han restaurangen Valentinas, vid Lilla Bommen. Det nya stället får samma namn och blir dubbelt så stort. Även där blir tarte flambée huvudnumret. – Det är en slags surdegspizza med franska smaker. Den är tunn och krispig med en bas av gruyère, svecia och crème fraiche. Nya Valentinas blir en varm, modern och ombonad kvarterskrog.
Genom Kallebäcks terrasser bygger Wallenstam en ny stadsdel. Där ska Valentinas slå upp sina portar den 20 oktober. – Tidigare fanns det ingen anledning att besöka Kallebäck, men det finns det nu! Där händer det mycket och vi ser fram emot att skapa en härlig mötesplats att hänga på, säger Niclas Isaksson. Tillsammans med sin bror, Johan Isaksson, äger han restaurangen Valentinas, vid Lilla Bommen. Det nya stället får samma namn och blir dubbelt så stort. Även där blir tarte flambée huvudnumret. – Det är en slags surdegspizza med franska smaker. Den är tunn och krispig med en bas av gruyère, svecia och crème fraiche. Nya Valentinas blir en varm, modern och ombonad kvarterskrog.
Ravioleria och vinbar med kvarterskrogkänsla, så kan man sammanfatta Faccia Grassa. – Jag har jobbat inom restaurang och bott mycket i Italien. Det var svårt att inte få upp ögonen för pastan. Jag ville ta det vidare och gick en pastautbildning där, säger Johan Blomberg. På hans Faccia Grassa blir det förutom pasta även ett bra vinutbud och förmodligen en hantverksöl på fat. Där kommer han även att leda kurser i hur man gör sin egen pasta. Faccia Grassa öppnas på Kobbarnas väg 1C, i det levande Olskroken, troligtvis i november.
Ravioleria och vinbar med kvarterskrogkänsla, så kan man sammanfatta Faccia Grassa. – Jag har jobbat inom restaurang och bott mycket i Italien. Det var svårt att inte få upp ögonen för pastan. Jag ville ta det vidare och gick en pastautbildning där, säger Johan Blomberg. På hans Faccia Grassa blir det förutom pasta även ett bra vinutbud och förmodligen en hantverksöl på fat. Där kommer han även att leda kurser i hur man gör sin egen pasta. Faccia Grassa öppnas på Kobbarnas väg 1C, i det levande Olskroken, troligtvis i november.
Ravioleria och vinbar med kvarterskrogkänsla, så kan man sammanfatta Faccia Grassa. – Jag har jobbat inom restaurang och bott mycket i Italien. Det var svårt att inte få upp ögonen för pastan. Jag ville ta det vidare och gick en pastautbildning där, säger Johan Blomberg. På hans Faccia Grassa blir det förutom pasta även ett bra vinutbud och förmodligen en hantverksöl på fat. Där kommer han även att leda kurser i hur man gör sin egen pasta. Faccia Grassa öppnas på Kobbarnas väg 1C, i det levande Olskroken, troligtvis i november.
Klockor från Breitling har då rakt inte synts till överallt. I Göteborg har det exklusiva märket bara funnits hos ett par återförsäljare. Men nu får det en större exponering. – Vi tänker att det är dags för landets näst största stad att få en egen butik. Breitling expanderar stort just nu och har redan ett tjugotal butiker i Storbritannien, säger Andreas Thorén, försäljningschef för Breitling Scandinavia. Butiken blir den tredje i Sverige och drivs av Watches of Switzerland Group.
Klockor från Breitling har då rakt inte synts till överallt. I Göteborg har det exklusiva märket bara funnits hos ett par återförsäljare. Men nu får det en större exponering. – Vi tänker att det är dags för landets näst största stad att få en egen butik. Breitling expanderar stort just nu och har redan ett tjugotal butiker i Storbritannien, säger Andreas Thorén, försäljningschef för Breitling Scandinavia. Butiken blir den tredje i Sverige och drivs av Watches of Switzerland Group.
Klockor från Breitling har då rakt inte synts till överallt. I Göteborg har det exklusiva märket bara funnits hos ett par återförsäljare. Men nu får det en större exponering. – Vi tänker att det är dags för landets näst största stad att få en egen butik. Breitling expanderar stort just nu och har redan ett tjugotal butiker i Storbritannien, säger Andreas Thorén, försäljningschef för Breitling Scandinavia. Butiken blir den tredje i Sverige och drivs av Watches of Switzerland Group.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö