Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Kronprinsen köpcenter fortsätter under hösten sin stora förändringsprocess och nya butiker får ta plats i de nyrenoverade lokalerna. Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild flyttar in i slutet på oktober, och blir därmed varuhusets första butik med hemelektronik och kommer ha en yta på 99 kvadrat. – Det är otroligt kul att kunna öppna en ny Elonbutik i ett så här fint läge. Det hjälper till och gör det lättillgängligt för kunderna att nå oss, säger Daniél Parera, butiksägare tillsammans med Oliver Pajakovski.
Kronprinsen köpcenter fortsätter under hösten sin stora förändringsprocess och nya butiker får ta plats i de nyrenoverade lokalerna. Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild flyttar in i slutet på oktober, och blir därmed varuhusets första butik med hemelektronik och kommer ha en yta på 99 kvadrat. – Det är otroligt kul att kunna öppna en ny Elonbutik i ett så här fint läge. Det hjälper till och gör det lättillgängligt för kunderna att nå oss, säger Daniél Parera, butiksägare tillsammans med Oliver Pajakovski.
Kronprinsen köpcenter fortsätter under hösten sin stora förändringsprocess och nya butiker får ta plats i de nyrenoverade lokalerna. Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild flyttar in i slutet på oktober, och blir därmed varuhusets första butik med hemelektronik och kommer ha en yta på 99 kvadrat. – Det är otroligt kul att kunna öppna en ny Elonbutik i ett så här fint läge. Det hjälper till och gör det lättillgängligt för kunderna att nå oss, säger Daniél Parera, butiksägare tillsammans med Oliver Pajakovski.
Nu har den nya vinbaren Cicchetti i Hyllie slagit upp sina portar. Restaurangen håller öppet från lunch till sena kvällen och menyn domineras av klassiska italienska mackor, charkbricka, sallader, pasta och tapas. – På kvällstid njuter gästerna med gott sällskap, delar en flaska vin och tar gärna in några cicchetti vilka kan beskrivas som italiensk tapas. När man besöker oss möts man av ett härligt sorl och smaker och en känsla av det genuina Italien, säger ägarna Christoffer Riikonen och Johan Brattström.
Nu har den nya vinbaren Cicchetti i Hyllie slagit upp sina portar. Restaurangen håller öppet från lunch till sena kvällen och menyn domineras av klassiska italienska mackor, charkbricka, sallader, pasta och tapas. – På kvällstid njuter gästerna med gott sällskap, delar en flaska vin och tar gärna in några cicchetti vilka kan beskrivas som italiensk tapas. När man besöker oss möts man av ett härligt sorl och smaker och en känsla av det genuina Italien, säger ägarna Christoffer Riikonen och Johan Brattström.
Nu har den nya vinbaren Cicchetti i Hyllie slagit upp sina portar. Restaurangen håller öppet från lunch till sena kvällen och menyn domineras av klassiska italienska mackor, charkbricka, sallader, pasta och tapas. – På kvällstid njuter gästerna med gott sällskap, delar en flaska vin och tar gärna in några cicchetti vilka kan beskrivas som italiensk tapas. När man besöker oss möts man av ett härligt sorl och smaker och en känsla av det genuina Italien, säger ägarna Christoffer Riikonen och Johan Brattström.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget. Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö