Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.
Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.
Tre barndomsvänner ville förändra synen på traditionella herrkläder. 2015 grundade de Shaping New Tomorrow, som står för stilrena och bekväma plagg i mellanprisklassen. Efter att ha öppnat sin första svenska butik, i Stockholm, kommer nu Danmarks snabbt växande modeföretag till Göteborg! – Kvarteret Victoria får med Shaping New Tomorrow ett nytt hållbart och spännande varumärke som moderniserar synen på klassiskt herrmode, fastslår Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam. Efter att ha börjat som en renodlad e-handelsaktör har företaget nu tolv butiker i Danmark, Tyskland och Sverige. All produktion sker i Portugal.
Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.
Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.
Polestars fjärde modell för Europamarknaden närmar sig produktionsstart och försäljningskurvorna börjar vända uppåt för Volvos systermärke, skriver Göteborgs-Posten. Biltillverkarens vd Thomas Ingenlath räknar med att produktionen av Polestar 4 inleds i april och att de första leveranserna sker i augusti. Toppchefen jämför företagets nya modell med Porsche. – Den kommer att bli en succé. Och när du kör den märker du vilken kraft och stil den har. Jag menar – wow, säger han till tidningen.
Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.
Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.
Smink, parfym och andra skönhetsprodukter. Det är vad kedjan Sephora satsar på. I dag finns man på Kungsgatan men flyttar under sommaren till Arkaden. – Sephora gjorde entré i Göteborg 2015 och är ett oerhört efterfrågat och omtyckt koncept. Med den nya butiken får Sephora helt andra möjligheter att utveckla sitt erbjudande, säger Kristina Pettersson Post, chef för fastighetsägaren Vasakronan i Göteborg. I det aktuella hörnet på Arkaden genomförs just nu en större fasadrenovering. När Sephora flyttar in, 7 juni, får man nära dubbelt så stora ytor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö