Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
GE Profile Indoor Smart Smoker är precis så galen som den låter. En rökugn med någon slags filter som gör det möjligt att röka mat inomhus. Utan röklukt. Röken skapas av vanliga pellets, som man har i utomhusröken. Vi vet inte när den släpps, men har hört att den ska kosta runt 1000 dollar. geappliances.com
GE Profile Indoor Smart Smoker är precis så galen som den låter. En rökugn med någon slags filter som gör det möjligt att röka mat inomhus. Utan röklukt. Röken skapas av vanliga pellets, som man har i utomhusröken. Vi vet inte när den släpps, men har hört att den ska kosta runt 1000 dollar. geappliances.com
GE Profile Indoor Smart Smoker är precis så galen som den låter. En rökugn med någon slags filter som gör det möjligt att röka mat inomhus. Utan röklukt. Röken skapas av vanliga pellets, som man har i utomhusröken. Vi vet inte när den släpps, men har hört att den ska kosta runt 1000 dollar. geappliances.com
De jobbar tillsammans och har gett Malmö ett rikare nöjesliv. Julius Malmström, som inledde sin karriär i 60-talets Lund, och dottern Emelie, idag VD för tre av bolagen inom Julius koncernen.
De jobbar tillsammans och har gett Malmö ett rikare nöjesliv. Julius Malmström, som inledde sin karriär i 60-talets Lund, och dottern Emelie, idag VD för tre av bolagen inom Julius koncernen.
De jobbar tillsammans och har gett Malmö ett rikare nöjesliv. Julius Malmström, som inledde sin karriär i 60-talets Lund, och dottern Emelie, idag VD för tre av bolagen inom Julius koncernen.
Libanesiska Laziza öppnar sin tredje Malmörestaurang i Hyllie under slutet av 2025. Nu står det också klart att restaurangkedjan redan till sommaren börjar expandera utanför Malmö: i augusti öppnar Laziza sin hittills största satsning, en restaurang inne i Alfahuset på Ideon i Lund. Restaurangen kommer att bli Lazizas största hittills med plats för 200 sittande gäster. Just nu genomgår lokalerna en omfattande renovering. – Vi levererar redan i dag till flera företag på Ideon och ser en stor efterfrågan på den mat vi erbjuder. Extra roligt är det att etablera sig i Lund som ligger i framkant på hållbarhetsområdet då vi håller på att växla upp vårt hållbarhetsarbete med egna odlingar och samarbete med lokala producenter. Etableringen blir lite av en omstart för oss då vi passar på att förtydliga och stärka vår identitet, säger Sadoo Iskandarani, grundare och kökschef på Laziza.
Libanesiska Laziza öppnar sin tredje Malmörestaurang i Hyllie under slutet av 2025. Nu står det också klart att restaurangkedjan redan till sommaren börjar expandera utanför Malmö: i augusti öppnar Laziza sin hittills största satsning, en restaurang inne i Alfahuset på Ideon i Lund. Restaurangen kommer att bli Lazizas största hittills med plats för 200 sittande gäster. Just nu genomgår lokalerna en omfattande renovering. – Vi levererar redan i dag till flera företag på Ideon och ser en stor efterfrågan på den mat vi erbjuder. Extra roligt är det att etablera sig i Lund som ligger i framkant på hållbarhetsområdet då vi håller på att växla upp vårt hållbarhetsarbete med egna odlingar och samarbete med lokala producenter. Etableringen blir lite av en omstart för oss då vi passar på att förtydliga och stärka vår identitet, säger Sadoo Iskandarani, grundare och kökschef på Laziza.
Libanesiska Laziza öppnar sin tredje Malmörestaurang i Hyllie under slutet av 2025. Nu står det också klart att restaurangkedjan redan till sommaren börjar expandera utanför Malmö: i augusti öppnar Laziza sin hittills största satsning, en restaurang inne i Alfahuset på Ideon i Lund. Restaurangen kommer att bli Lazizas största hittills med plats för 200 sittande gäster. Just nu genomgår lokalerna en omfattande renovering. – Vi levererar redan i dag till flera företag på Ideon och ser en stor efterfrågan på den mat vi erbjuder. Extra roligt är det att etablera sig i Lund som ligger i framkant på hållbarhetsområdet då vi håller på att växla upp vårt hållbarhetsarbete med egna odlingar och samarbete med lokala producenter. Etableringen blir lite av en omstart för oss då vi passar på att förtydliga och stärka vår identitet, säger Sadoo Iskandarani, grundare och kökschef på Laziza.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö