Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Sightic Analytics vinner Göteborgs Companipris för sina digitala drog- och alkoholtester, skriver Vårt Göteborg. Företagets screeningverktyg kan upptäcka påverkan av alkohol eller narkotika via bildanalys av ögonområdet. – En fantastiskt fin utmärkelse och vi hoppas att vårt bolag kommer bidra till att sätta Göteborg på världskartan inom denna spännande och banbrytande teknik, säger Stefanie Najafi, som tillsammans med Jenny Johansson grundat företaget. Priset delades ut av Näringslivsgruppen på Göteborg & Co för trettionde året i rad.
Sightic Analytics vinner Göteborgs Companipris för sina digitala drog- och alkoholtester, skriver Vårt Göteborg. Företagets screeningverktyg kan upptäcka påverkan av alkohol eller narkotika via bildanalys av ögonområdet. – En fantastiskt fin utmärkelse och vi hoppas att vårt bolag kommer bidra till att sätta Göteborg på världskartan inom denna spännande och banbrytande teknik, säger Stefanie Najafi, som tillsammans med Jenny Johansson grundat företaget. Priset delades ut av Näringslivsgruppen på Göteborg & Co för trettionde året i rad.
Sightic Analytics vinner Göteborgs Companipris för sina digitala drog- och alkoholtester, skriver Vårt Göteborg. Företagets screeningverktyg kan upptäcka påverkan av alkohol eller narkotika via bildanalys av ögonområdet. – En fantastiskt fin utmärkelse och vi hoppas att vårt bolag kommer bidra till att sätta Göteborg på världskartan inom denna spännande och banbrytande teknik, säger Stefanie Najafi, som tillsammans med Jenny Johansson grundat företaget. Priset delades ut av Näringslivsgruppen på Göteborg & Co för trettionde året i rad.
Med sina 110 meter och 34 våningar är Clarion Hotel Draken väl synligt i miljön kring Järntorget. Det öppnade redan i höstas men får först nu ett eget spa. – Jag är otroligt glad att nu få presentera mer av innehållet på Clarion Hotel Draken. Det blir verkligen en unik destination fylld av nya koncept och upplevelser, säger hotelldirektören Martin Wiholm. Via minimalistiska, mörka och råa material erbjuder Obie spa tre varma källor, upplevelseduschar, relaxrum och olika bastuupplevelser. Anläggningen är till för både hotellgäster och vanliga göteborgare.
Med sina 110 meter och 34 våningar är Clarion Hotel Draken väl synligt i miljön kring Järntorget. Det öppnade redan i höstas men får först nu ett eget spa. – Jag är otroligt glad att nu få presentera mer av innehållet på Clarion Hotel Draken. Det blir verkligen en unik destination fylld av nya koncept och upplevelser, säger hotelldirektören Martin Wiholm. Via minimalistiska, mörka och råa material erbjuder Obie spa tre varma källor, upplevelseduschar, relaxrum och olika bastuupplevelser. Anläggningen är till för både hotellgäster och vanliga göteborgare.
Med sina 110 meter och 34 våningar är Clarion Hotel Draken väl synligt i miljön kring Järntorget. Det öppnade redan i höstas men får först nu ett eget spa. – Jag är otroligt glad att nu få presentera mer av innehållet på Clarion Hotel Draken. Det blir verkligen en unik destination fylld av nya koncept och upplevelser, säger hotelldirektören Martin Wiholm. Via minimalistiska, mörka och råa material erbjuder Obie spa tre varma källor, upplevelseduschar, relaxrum och olika bastuupplevelser. Anläggningen är till för både hotellgäster och vanliga göteborgare.
Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars. – Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg. Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.
Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars. – Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg. Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.
Konkurs och en lång uppförsbacke. Men efter den tuffa tiden vädrar modekedjan Indiska morgonluft och satsar på flera nya butiker. En sådan öppnar i Göteborg 22 mars. – Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna tillbaka Indiska till oss på Frölunda torg och kan erbjuda våra kunder en än mer inspirerande shoppingupplevelse, säger Jessica Liljeblad, uthyrningsansvarig på Frölunda torg. Verksamheten i det spatiösa köpcentrumet får en försäljningsyta på 250 kvadratmeter och blir en fullsortimentsbutik.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö