Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag. Enghavevej 55
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag. Enghavevej 55
Atze sammanfattar allt som svensk krog inte är. Ett hål-i-väggen cocktailbar, väldigt intimt och med personlig service från ägaren som oftast är den enda som arbetar. Känslan är påtagligt östeuropeisk, i den positiva bemärkelsen, med stor inspiration från urbana Berlin. Drinkarna är on-point! Atze köper endast från mindre och kavitetssäkra spritproducenter. Hos Atze är allt ett hantverk, från den egenbyggda baren till isen, som görs och förädlas av ägaren som är på plats varje dag. Enghavevej 55
Sockerkonsumtionen fortsätter öka. Vilka länder konsumerar mest? Var kommer allt socker ifrån? Och vilket godis äter vi helst?
Sockerkonsumtionen fortsätter öka. Vilka länder konsumerar mest? Var kommer allt socker ifrån? Och vilket godis äter vi helst?
Sockerkonsumtionen fortsätter öka. Vilka länder konsumerar mest? Var kommer allt socker ifrån? Och vilket godis äter vi helst?
När jag var liten var rapsen ett tecken på att jag snart skulle fylla år. Ett majbarn. När de gula blommorna slog ut och bildade ett gult hav runt huset tog mamma ut mig i fälten för det årliga fotot. De gula rapsfälten bildar ett lapptäcke som blivit sinnebilden av Skåne och får pryda broschyrer och webbsidor för att marknadsföra vårt landskap världen över. För mig är raps mer än Skåne. Det är trygghet, prinsesstårta och stundande sommarlov. Det är klibbiga kläder, rapsbaggar på t-shirten och ljud av surrande humlor. När vinden ligger på från rätt håll kan jag fortfarande känna när rapsen blommar
När jag var liten var rapsen ett tecken på att jag snart skulle fylla år. Ett majbarn. När de gula blommorna slog ut och bildade ett gult hav runt huset tog mamma ut mig i fälten för det årliga fotot. De gula rapsfälten bildar ett lapptäcke som blivit sinnebilden av Skåne och får pryda broschyrer och webbsidor för att marknadsföra vårt landskap världen över. För mig är raps mer än Skåne. Det är trygghet, prinsesstårta och stundande sommarlov. Det är klibbiga kläder, rapsbaggar på t-shirten och ljud av surrande humlor. När vinden ligger på från rätt håll kan jag fortfarande känna när rapsen blommar
När jag var liten var rapsen ett tecken på att jag snart skulle fylla år. Ett majbarn. När de gula blommorna slog ut och bildade ett gult hav runt huset tog mamma ut mig i fälten för det årliga fotot. De gula rapsfälten bildar ett lapptäcke som blivit sinnebilden av Skåne och får pryda broschyrer och webbsidor för att marknadsföra vårt landskap världen över. För mig är raps mer än Skåne. Det är trygghet, prinsesstårta och stundande sommarlov. Det är klibbiga kläder, rapsbaggar på t-shirten och ljud av surrande humlor. När vinden ligger på från rätt håll kan jag fortfarande känna när rapsen blommar
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö