Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö