
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.

Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.

Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.

Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.

Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.

Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.

En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas. Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer. Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.

En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas. Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer. Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.

En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas. Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer. Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö