
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

När höstrusket och snöslasket lägger sig som en blöt filt av kyla och mörker finns det en medicin som vi svenskar är smått ensamma att ordinera oss; en sprakande brasa, en skön fåtåölj och ett glas rökig whisky – tro mig, det hjälper.

När höstrusket och snöslasket lägger sig som en blöt filt av kyla och mörker finns det en medicin som vi svenskar är smått ensamma att ordinera oss; en sprakande brasa, en skön fåtåölj och ett glas rökig whisky – tro mig, det hjälper.

När höstrusket och snöslasket lägger sig som en blöt filt av kyla och mörker finns det en medicin som vi svenskar är smått ensamma att ordinera oss; en sprakande brasa, en skön fåtåölj och ett glas rökig whisky – tro mig, det hjälper.

Vi svenskar lyssnar mycket på poddar. Hur mycket vi lyssnar och vem som toppar listorna är exempel på siffror vi presenterar här.

Vi svenskar lyssnar mycket på poddar. Hur mycket vi lyssnar och vem som toppar listorna är exempel på siffror vi presenterar här.

Vi svenskar lyssnar mycket på poddar. Hur mycket vi lyssnar och vem som toppar listorna är exempel på siffror vi presenterar här.

Dashi är en japansk klar buljong som utgör ett av fundamenten i den japanska matlagningen. Den vanligaste formen består av katsuobushi (flingor av rökt bonitofisk) och kombu (tång/kelp) i vatten. Dashi är grunden för flera japanska soppor som misosoppa och nudelsoppa.

Dashi är en japansk klar buljong som utgör ett av fundamenten i den japanska matlagningen. Den vanligaste formen består av katsuobushi (flingor av rökt bonitofisk) och kombu (tång/kelp) i vatten. Dashi är grunden för flera japanska soppor som misosoppa och nudelsoppa.

Dashi är en japansk klar buljong som utgör ett av fundamenten i den japanska matlagningen. Den vanligaste formen består av katsuobushi (flingor av rökt bonitofisk) och kombu (tång/kelp) i vatten. Dashi är grunden för flera japanska soppor som misosoppa och nudelsoppa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö