
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Kristina jobbade i offentliga sektorn och tog chansen att starta omsorg som privat aktör. Det visade sig vara en idé som omsätter nästan en miljard.

Kristina jobbade i offentliga sektorn och tog chansen att starta omsorg som privat aktör. Det visade sig vara en idé som omsätter nästan en miljard.

Kristina jobbade i offentliga sektorn och tog chansen att starta omsorg som privat aktör. Det visade sig vara en idé som omsätter nästan en miljard.

Killen som gick från kock till affärsman. Driver idag både restaurang Atmosfär och kedjan Salads and Smoothies. Vi pratar om övergången med mera.

Killen som gick från kock till affärsman. Driver idag både restaurang Atmosfär och kedjan Salads and Smoothies. Vi pratar om övergången med mera.

Killen som gick från kock till affärsman. Driver idag både restaurang Atmosfär och kedjan Salads and Smoothies. Vi pratar om övergången med mera.

Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.

Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.

Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö