
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.

Onsdagen 29 januari fick inbjudna gäster en exklusiv smygtitt på vad som kan bli Malmös nya konstmuseum, i vad som tidigare var Casino Cosmopol i Kungsparken. På programmet stod samtal om framtidens konstmuseum. Det bjöds på musik, drinkar och tilltugg från Johan P. Kvällen arrangerades av Stiftelsen för Malmö Konstmuseum tillsammans med Malmö stad.

Onsdagen 29 januari fick inbjudna gäster en exklusiv smygtitt på vad som kan bli Malmös nya konstmuseum, i vad som tidigare var Casino Cosmopol i Kungsparken. På programmet stod samtal om framtidens konstmuseum. Det bjöds på musik, drinkar och tilltugg från Johan P. Kvällen arrangerades av Stiftelsen för Malmö Konstmuseum tillsammans med Malmö stad.

Onsdagen 29 januari fick inbjudna gäster en exklusiv smygtitt på vad som kan bli Malmös nya konstmuseum, i vad som tidigare var Casino Cosmopol i Kungsparken. På programmet stod samtal om framtidens konstmuseum. Det bjöds på musik, drinkar och tilltugg från Johan P. Kvällen arrangerades av Stiftelsen för Malmö Konstmuseum tillsammans med Malmö stad.

Gitarren ’Eden of Coronet’ är världens mest påkostade. Den är utsmyckad med vitt guld och 11 441 diamanter, och värderad till 2 miljoner dollar. Rekordet noterades 2015 i Hongkong där den skapats av Aaron Shum. guinnessworldrecords.com

Gitarren ’Eden of Coronet’ är världens mest påkostade. Den är utsmyckad med vitt guld och 11 441 diamanter, och värderad till 2 miljoner dollar. Rekordet noterades 2015 i Hongkong där den skapats av Aaron Shum. guinnessworldrecords.com

Gitarren ’Eden of Coronet’ är världens mest påkostade. Den är utsmyckad med vitt guld och 11 441 diamanter, och värderad till 2 miljoner dollar. Rekordet noterades 2015 i Hongkong där den skapats av Aaron Shum. guinnessworldrecords.com

Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.

Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.

Christoffer Nilsson har en bakgrund från bland annat Noma, Den Vandrette och Barr i Köpenhamn. Nu är han kökschef på Bloom in the park. Här visar Christoffer hur man lagar en rätt att imponera med.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö