Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
När Eriks på Limhamn bjöd in till ett kvällsevent samlades Limhamnbor och VIP-kunder för att mingla. Galore var givetvis på plats.
När Eriks på Limhamn bjöd in till ett kvällsevent samlades Limhamnbor och VIP-kunder för att mingla. Galore var givetvis på plats.
När Eriks på Limhamn bjöd in till ett kvällsevent samlades Limhamnbor och VIP-kunder för att mingla. Galore var givetvis på plats.
Den 25 september arrangerades Italian & Gentlemen's event av Nespresso, the Barber och Malmö Cigarr & Tobakshandel. Förutom kaffe var det också fullt av herrar, cigarrer och skägg.
Den 25 september arrangerades Italian & Gentlemen's event av Nespresso, the Barber och Malmö Cigarr & Tobakshandel. Förutom kaffe var det också fullt av herrar, cigarrer och skägg.
Den 25 september arrangerades Italian & Gentlemen's event av Nespresso, the Barber och Malmö Cigarr & Tobakshandel. Förutom kaffe var det också fullt av herrar, cigarrer och skägg.
Torsdagen den 24 september höll Hotel Duxiana nyinvigning av hotellet. Galore var såklart på plats och minglade.
Torsdagen den 24 september höll Hotel Duxiana nyinvigning av hotellet. Galore var såklart på plats och minglade.
Torsdagen den 24 september höll Hotel Duxiana nyinvigning av hotellet. Galore var såklart på plats och minglade.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö