Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Søstrene Grene flyttade in på köpcentret Triangeln i Malmö redan 2013 och har huserat där på 335 kvadratmeter sedan dess. Men i slutet av mars är det dags att växla upp, när butiken tar över 572 kvadratmeter – och tar sitt nya koncept till Malmö.
– Vi har det sista året märkt ett större intresse för vår butik och har därför velat lansera vårt nya och uppdaterade koncept, ”Retail for the senses”, här i Malmö och då kändes Triangeln för rätt ställe, säger Christian Malholm, franchisepartner Søstrene Grene, och fortsätter:
– Storleken och formen på vår befintliga lokal gjorde det omöjligt att konvertera konceptet, så vi hade tur att komma överens med Vasakronan om att etablera oss i Ikeas gamla lokal, som har en bättre form och yta.
Konceptet ”Retail for the senses” är enligt butikskedjan ”nytänkande i design och estetik”.
– Syftet med konceptet är att man kan ta en paus från en hektisk dag och gå på en vandring i en lugn och inspirerande miljö hos oss, säger Malholm.
Jacob har tidigare blivit årets företagare i Malmö och hösten 2016 också EY Entrepreneur Of The Year i södra Sverige. Hans familjeföretag Candy People exporterar godis till hela världen och omsätter nästan 200 miljoner kronor. Vi fick chansen att prata med Jacob en timme om historian bakom företaget.
Jacob har tidigare blivit årets företagare i Malmö och hösten 2016 också EY Entrepreneur Of The Year i södra Sverige. Hans familjeföretag Candy People exporterar godis till hela världen och omsätter nästan 200 miljoner kronor. Vi fick chansen att prata med Jacob en timme om historian bakom företaget.
Jacob har tidigare blivit årets företagare i Malmö och hösten 2016 också EY Entrepreneur Of The Year i södra Sverige. Hans familjeföretag Candy People exporterar godis till hela världen och omsätter nästan 200 miljoner kronor. Vi fick chansen att prata med Jacob en timme om historian bakom företaget.
Kvinnan bakom Smak, Bastard och Strandhuset. Vi fick en pratstund en eftermiddag hemma hos Nina i Limhamn.
Kvinnan bakom Smak, Bastard och Strandhuset. Vi fick en pratstund en eftermiddag hemma hos Nina i Limhamn.
Kvinnan bakom Smak, Bastard och Strandhuset. Vi fick en pratstund en eftermiddag hemma hos Nina i Limhamn.
Affärsmannen Petter eller rockstjärnan Petter, välj själv. Vi fick en timmes samtal med den norske hotellkungen i en svit på hans nya hotell i Malmö.
Affärsmannen Petter eller rockstjärnan Petter, välj själv. Vi fick en timmes samtal med den norske hotellkungen i en svit på hans nya hotell i Malmö.
Affärsmannen Petter eller rockstjärnan Petter, välj själv. Vi fick en timmes samtal med den norske hotellkungen i en svit på hans nya hotell i Malmö.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö