
Göteborgsbolaget Sleep Cycle inleder ett pilotprojekt med det globala hälsoteknikföretaget Ultrahuman. Samarbetet går ut på att testa hur Sleep Cycles AI-baserade sömnanalysteknik kan användas i Ultrahumans plattform för personlig hälsa och välmående.
– Vi ser Ultrahuman som en ideal partner för Sleep Cycle. De är ett bolag i snabb tillväxt med en stark global närvaro, säger vd Erik Jivmark.
Om testet faller väl ut kan det leda till ett långsiktigt samarbete, ett steg i Sleep Cycles satsning på att licensiera sin teknik till andra aktörer.
Göteborgsbolaget Sleep Cycle inleder ett pilotprojekt med det globala hälsoteknikföretaget Ultrahuman. Samarbetet går ut på att testa hur Sleep Cycles AI-baserade sömnanalysteknik kan användas i Ultrahumans plattform för personlig hälsa och välmående.
– Vi ser Ultrahuman som en ideal partner för Sleep Cycle. De är ett bolag i snabb tillväxt med en stark global närvaro, säger vd Erik Jivmark.
Om testet faller väl ut kan det leda till ett långsiktigt samarbete, ett steg i Sleep Cycles satsning på att licensiera sin teknik till andra aktörer.

Queensbaserade Aimé Leon Dore släpper resväskor i samarbete med Rimowa under en begränsad tid. Mörkgrön aluminium, guldiga detaljer och läderklädda handtag känns klassiskt och kommer garanterat inte gå ”out of style”. Finns som kabinväska och som en kista för längre resor. Insidan är klädd i ett beige tyg mönstrat med antika frimärken i nyanser av brunt.

Queensbaserade Aimé Leon Dore släpper resväskor i samarbete med Rimowa under en begränsad tid. Mörkgrön aluminium, guldiga detaljer och läderklädda handtag känns klassiskt och kommer garanterat inte gå ”out of style”. Finns som kabinväska och som en kista för längre resor. Insidan är klädd i ett beige tyg mönstrat med antika frimärken i nyanser av brunt.

Queensbaserade Aimé Leon Dore släpper resväskor i samarbete med Rimowa under en begränsad tid. Mörkgrön aluminium, guldiga detaljer och läderklädda handtag känns klassiskt och kommer garanterat inte gå ”out of style”. Finns som kabinväska och som en kista för längre resor. Insidan är klädd i ett beige tyg mönstrat med antika frimärken i nyanser av brunt.

Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.

Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.

Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.

Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.

Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.

Om Ineos Grenadier är lik en Land Rover i designen, så är nya Ineos Fusilier mer lik en G-klass. Den nya modellen blir lite mindre än storebrorsan Grenadier och med sin elektriska drivlina vara mer anpassad för vardagen. Vill man ta ut sin Fusilier på expeditioner finns en räckviddsförlängare i form av en bensinmotor som laddar batterierna som tillval. I nuläget kan man registrera sitt intresse på hemsidan och modellen planeras tillverkas i Graz, Österrike med start 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö