
Göteborgsrederiet Sirius Shipping och finska energibolaget Gasum bildar ett nytt företag, Sirius Gasum AB, med huvudkontor på Donsö.
Samarbetet innebär en ny fartygsorder på 65 miljoner euro, motsvarande 730 miljoner kronor, som ska transportera flytande naturgas (LNG) i nordvästra Europa.
– Vi är stolta över att kunna fortsätta samarbetet med Gasum som inleddes 2012, och med detta nya förbättrade LNG-fartyg kommer det att fortsätta i årtionden, säger Jonas Backman, vd för Sirius Shipping.
Satsningen väntas skapa omkring 25 nya jobb.
Göteborgsrederiet Sirius Shipping och finska energibolaget Gasum bildar ett nytt företag, Sirius Gasum AB, med huvudkontor på Donsö.
Samarbetet innebär en ny fartygsorder på 65 miljoner euro, motsvarande 730 miljoner kronor, som ska transportera flytande naturgas (LNG) i nordvästra Europa.
– Vi är stolta över att kunna fortsätta samarbetet med Gasum som inleddes 2012, och med detta nya förbättrade LNG-fartyg kommer det att fortsätta i årtionden, säger Jonas Backman, vd för Sirius Shipping.
Satsningen väntas skapa omkring 25 nya jobb.

När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.

När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.

När Lishui (tidigare Chuchow) i Kina får en flygplats senare i år kommer den vara ritad som en fågel, med terminalen under dess skyddande vingar. Den 24 meter höga ”fågeln” som täcker terminalens 12 000 kvm är ritad av MAD och kommer ha kapacitet för en miljon resenärer per år.

Inför julen när jag var barn var julgodistillverkning en viktig aktivitet för att komma i rätt stämning. Det skulle kokas knäck, byggas pepparkakshus och rullas egna mozartkulor. Allt var kladdigt och det som ännu inte hade blivit det, skulle snart bli det av nyfikna barnfingrar. En av mina absoluta favoriter att tillverka var marsipanfigurer. Det var grisar, granar och avancerade snögubbar som, när tålamodet tröt, endast blev kulor av olika storlek. Där olikfärgade överblivna marsipanrester tryckts ihop, och rullats till en någorlunda jämn boll. I min familj var det endast jag, som av någon märklig anledning, uppskattade att äta dessa smått osmakligt fula marsipanfigurer, vilket resulterade i ett gediget lager som skulle förvaras på lämplig plats.

Inför julen när jag var barn var julgodistillverkning en viktig aktivitet för att komma i rätt stämning. Det skulle kokas knäck, byggas pepparkakshus och rullas egna mozartkulor. Allt var kladdigt och det som ännu inte hade blivit det, skulle snart bli det av nyfikna barnfingrar. En av mina absoluta favoriter att tillverka var marsipanfigurer. Det var grisar, granar och avancerade snögubbar som, när tålamodet tröt, endast blev kulor av olika storlek. Där olikfärgade överblivna marsipanrester tryckts ihop, och rullats till en någorlunda jämn boll. I min familj var det endast jag, som av någon märklig anledning, uppskattade att äta dessa smått osmakligt fula marsipanfigurer, vilket resulterade i ett gediget lager som skulle förvaras på lämplig plats.

Inför julen när jag var barn var julgodistillverkning en viktig aktivitet för att komma i rätt stämning. Det skulle kokas knäck, byggas pepparkakshus och rullas egna mozartkulor. Allt var kladdigt och det som ännu inte hade blivit det, skulle snart bli det av nyfikna barnfingrar. En av mina absoluta favoriter att tillverka var marsipanfigurer. Det var grisar, granar och avancerade snögubbar som, när tålamodet tröt, endast blev kulor av olika storlek. Där olikfärgade överblivna marsipanrester tryckts ihop, och rullats till en någorlunda jämn boll. I min familj var det endast jag, som av någon märklig anledning, uppskattade att äta dessa smått osmakligt fula marsipanfigurer, vilket resulterade i ett gediget lager som skulle förvaras på lämplig plats.

Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.

Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.

Med Poseidons treudd som logotyp är det logiskt att Maserati samarbetar med Vita Power för att erbjuda oss sportbåten Maserati Tridente. De två motorerna på sammanlagt 600 hk ska få upp den 10,5 m långa båten i 40 knop och batterierna ska ge den räckvidd på upp till 70 nautiska mil.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö