Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö