Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
DJI får de flesta att tänka på små drönare med kamera, men det får oss att tänka på deras nya huvudkvarter i Shenzhen, DJI Sky City, ritat av Fosters + Partners. Det 242 000 kvm stora kontoret är fördelat på 40 respektive 44 våningar med en 90 meter lång sky bridge som kopplar ihop dem och förutom den praktiska nyttan ska bron symbolisera hur företaget ”bygger broar” mellan avdelningarna. Själva designen efterliknar två träd med olika avdelningar som grenar och gröna tak andas natur och växtkraft. Utöver kontor för 8 000 personer finns R&D avdelningar och i en av kuberna ryms ett testflygningslabb för deras prototyper.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö