
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital.
Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor.
– Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital.
Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor.
– Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.

Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.

Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.

Några av världens största stjärnor visar gärna upp mobiler och Apple Watch-skal i hans design. Puia berättar om passionen för skapande, omvägen via telekombranschen och betydelsen av ett Instagram-konto med miljoner följare.

I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.

I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.

I sitt långa affärsliv har Petter Stordalen upplevt många kriser, men pandemin blev den värsta av dem alla. Han berättar om att se möjligheter även i den djupaste kris, om att ha after work iförd sombrero ensam i köket och varför han tänker jobba i minst 15 år till.
.jpeg)
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
.jpeg)
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
.jpeg)
Tillsammans har de byggt ett bolag med 35 anställda och prisats som Årets företagare, trots att de båda saknar företagarbakgrund. Lina och Jenny berättar om fördomar de mött, att amma på kundmöten och om deras framtidsplaner.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö