
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital.
Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor.
– Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.
E-handelsbolaget Protein.se, som startade för åtta år sedan, nådde en omsättning på 125 miljoner kronor förra året. Med en kundbas främst i Europa och över två miljoner sålda produkter, siktar Malmöbolaget nu på att expandera utanför Europa, rapporterar DI Digital.
Grundarnas idé var att göra ett godare proteinpulver i mer stilrena förpackningar, riktade till kvinnor.
– Vi skulle göra en så snygg förpackning att den skulle få stå bredvid moccamastern i köket, säger vd Albert Vllasa.

Herrmodekedjan Oscar Jacobson öppnar en hållbarhetsbutik i Victoriapassagen där kunder kan köpa, sälja och hyra kläder. Butikskonceptet lanserades först i Stockholm för två år sedan, och kommer nu alltså till Göteborg. – Med Sustain by Oscar Jacobson kan vi bidra i arbetet med att främja nya konsumtionsmönster för en mer hållbar modebransch, säger vd Richard Woodbridge. Den anrika modekedjan, som firar 120 år i år, har arton butiker samt e-handel.

Herrmodekedjan Oscar Jacobson öppnar en hållbarhetsbutik i Victoriapassagen där kunder kan köpa, sälja och hyra kläder. Butikskonceptet lanserades först i Stockholm för två år sedan, och kommer nu alltså till Göteborg. – Med Sustain by Oscar Jacobson kan vi bidra i arbetet med att främja nya konsumtionsmönster för en mer hållbar modebransch, säger vd Richard Woodbridge. Den anrika modekedjan, som firar 120 år i år, har arton butiker samt e-handel.

Herrmodekedjan Oscar Jacobson öppnar en hållbarhetsbutik i Victoriapassagen där kunder kan köpa, sälja och hyra kläder. Butikskonceptet lanserades först i Stockholm för två år sedan, och kommer nu alltså till Göteborg. – Med Sustain by Oscar Jacobson kan vi bidra i arbetet med att främja nya konsumtionsmönster för en mer hållbar modebransch, säger vd Richard Woodbridge. Den anrika modekedjan, som firar 120 år i år, har arton butiker samt e-handel.

Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017. – Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl. Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.

Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017. – Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl. Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.

Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017. – Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl. Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.

Ett gammalt svinstall i slakthusområdet. Det var där som Wine Mechanics slog upp sina portar 2018. Men vinmakaren håller sig inte bara i Gamlestan, utan kommer snart in till Stora saluhallen. – Vi har under ganska lång tid haft tankar på en satellit inne i stan. Där kommer vi närmare kunderna med våra viner. Så nu öppnar vi en vinbar! berättar Magnus Holmgren, medgrundare av Wine Mechanics. I Stora saluhallen är det Jerkstrands kafé som lämnar plats för baren, som även kommer att servera vinvänlig mat. Målet är att den ska öppnas före årsskiftet.

Ett gammalt svinstall i slakthusområdet. Det var där som Wine Mechanics slog upp sina portar 2018. Men vinmakaren håller sig inte bara i Gamlestan, utan kommer snart in till Stora saluhallen. – Vi har under ganska lång tid haft tankar på en satellit inne i stan. Där kommer vi närmare kunderna med våra viner. Så nu öppnar vi en vinbar! berättar Magnus Holmgren, medgrundare av Wine Mechanics. I Stora saluhallen är det Jerkstrands kafé som lämnar plats för baren, som även kommer att servera vinvänlig mat. Målet är att den ska öppnas före årsskiftet.

Ett gammalt svinstall i slakthusområdet. Det var där som Wine Mechanics slog upp sina portar 2018. Men vinmakaren håller sig inte bara i Gamlestan, utan kommer snart in till Stora saluhallen. – Vi har under ganska lång tid haft tankar på en satellit inne i stan. Där kommer vi närmare kunderna med våra viner. Så nu öppnar vi en vinbar! berättar Magnus Holmgren, medgrundare av Wine Mechanics. I Stora saluhallen är det Jerkstrands kafé som lämnar plats för baren, som även kommer att servera vinvänlig mat. Målet är att den ska öppnas före årsskiftet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö