Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Våren är här. Man känner det på ljuset, vinden – och doften av någon som dragit i gång grillen. Vad jag älskar den doften! Det luktar kol, förväntan och något som ligger svenskar varmt om hjärtat… korv. Det är lätt att fnysa åt korven. Den är enkel, folklig, opretentiös. Men just därför är den också genial. Korven är varje förälders räddning som får barnet att sluta gråtskrika, bara den inte har senap på. Den räddar förhållanden som håller på att bryta ihop på IKEA och korv är det sista som förenar oss vid grillen när allt annat gått åt helvete. Alla känner väl till begreppet stödkorv.
Våren är här. Man känner det på ljuset, vinden – och doften av någon som dragit i gång grillen. Vad jag älskar den doften! Det luktar kol, förväntan och något som ligger svenskar varmt om hjärtat… korv. Det är lätt att fnysa åt korven. Den är enkel, folklig, opretentiös. Men just därför är den också genial. Korven är varje förälders räddning som får barnet att sluta gråtskrika, bara den inte har senap på. Den räddar förhållanden som håller på att bryta ihop på IKEA och korv är det sista som förenar oss vid grillen när allt annat gått åt helvete. Alla känner väl till begreppet stödkorv.
Våren är här. Man känner det på ljuset, vinden – och doften av någon som dragit i gång grillen. Vad jag älskar den doften! Det luktar kol, förväntan och något som ligger svenskar varmt om hjärtat… korv. Det är lätt att fnysa åt korven. Den är enkel, folklig, opretentiös. Men just därför är den också genial. Korven är varje förälders räddning som får barnet att sluta gråtskrika, bara den inte har senap på. Den räddar förhållanden som håller på att bryta ihop på IKEA och korv är det sista som förenar oss vid grillen när allt annat gått åt helvete. Alla känner väl till begreppet stödkorv.
Tyskar har en lång historia av att paketera korvar roligt och en favorit vi minns är verktygslådan med olika korvar i. En ny favorit är Wurstbarons Salami Zigarren. 8 stycken salamicigarrer med gördel snyggt paketerade i en träask. Som de själva utrycker det: unik rökglädje utan tobak.
Tyskar har en lång historia av att paketera korvar roligt och en favorit vi minns är verktygslådan med olika korvar i. En ny favorit är Wurstbarons Salami Zigarren. 8 stycken salamicigarrer med gördel snyggt paketerade i en träask. Som de själva utrycker det: unik rökglädje utan tobak.
Tyskar har en lång historia av att paketera korvar roligt och en favorit vi minns är verktygslådan med olika korvar i. En ny favorit är Wurstbarons Salami Zigarren. 8 stycken salamicigarrer med gördel snyggt paketerade i en träask. Som de själva utrycker det: unik rökglädje utan tobak.
Malmö Operas vd och konstnärliga ledare sprang redan som treåring upp på en teaterscen och krävde att få vara med. Christina Hörnell om lustbetonat ledarskap, att bryta ny mark som första kvinna och hur publiken kommer att märka skillnaden efter skiftet på chefsposten.
Malmö Operas vd och konstnärliga ledare sprang redan som treåring upp på en teaterscen och krävde att få vara med. Christina Hörnell om lustbetonat ledarskap, att bryta ny mark som första kvinna och hur publiken kommer att märka skillnaden efter skiftet på chefsposten.
Malmö Operas vd och konstnärliga ledare sprang redan som treåring upp på en teaterscen och krävde att få vara med. Christina Hörnell om lustbetonat ledarskap, att bryta ny mark som första kvinna och hur publiken kommer att märka skillnaden efter skiftet på chefsposten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö