Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
Med sin starka vilja och drivkraft har han etablerat sig som en av Malmös mest ansedda krögare. Wilhelm Pieplows malmöitiska krogimperium har funnits i mer än 30 år och nog har det lämnat sina spår på malmöbornas tungor. Galore mötte hamburgaren som just firat 70 och som aldrig kan få nog av sparris.
”Det fanns ingen stor vision inför framtiden när vi startade vårt företag. Jag började putsa fönster för att jag behövde stålar. Jag ville ut och resa”, säger Jon Enström. Tolv år senare driver han Skånes största fönsterputsbolag, Ultraputs, med 24 anställda och en omsättning på 9,3 miljoner senaste året.
”Det fanns ingen stor vision inför framtiden när vi startade vårt företag. Jag började putsa fönster för att jag behövde stålar. Jag ville ut och resa”, säger Jon Enström. Tolv år senare driver han Skånes största fönsterputsbolag, Ultraputs, med 24 anställda och en omsättning på 9,3 miljoner senaste året.
”Det fanns ingen stor vision inför framtiden när vi startade vårt företag. Jag började putsa fönster för att jag behövde stålar. Jag ville ut och resa”, säger Jon Enström. Tolv år senare driver han Skånes största fönsterputsbolag, Ultraputs, med 24 anställda och en omsättning på 9,3 miljoner senaste året.
Skärtorsdagen 24 mars arrangerades Galore After Work på La Brasserie. Premiär för takterrassen och grymt bra musik spelades av Dj OSCAR, Dj Le Petit Dieu och Dj BESH ONE.
Skärtorsdagen 24 mars arrangerades Galore After Work på La Brasserie. Premiär för takterrassen och grymt bra musik spelades av Dj OSCAR, Dj Le Petit Dieu och Dj BESH ONE.
Skärtorsdagen 24 mars arrangerades Galore After Work på La Brasserie. Premiär för takterrassen och grymt bra musik spelades av Dj OSCAR, Dj Le Petit Dieu och Dj BESH ONE.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö