Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Fredagen 16 december arrangerades Galore Weekends julfest på Koi. Grym musik från 11 Djs och musiker. Fullbokad gästlista och 400 trevliga gäster.
Fredagen 16 december arrangerades Galore Weekends julfest på Koi. Grym musik från 11 Djs och musiker. Fullbokad gästlista och 400 trevliga gäster.
Fredagen 16 december arrangerades Galore Weekends julfest på Koi. Grym musik från 11 Djs och musiker. Fullbokad gästlista och 400 trevliga gäster.
Fredagen 2 december arrangerades en provning på Nespresso tillsammans med Pâtisserie David, Origins och Mackmyra Svensk Whisky. Galore var på plats och både minglade och provsmakade.
Fredagen 2 december arrangerades en provning på Nespresso tillsammans med Pâtisserie David, Origins och Mackmyra Svensk Whisky. Galore var på plats och både minglade och provsmakade.
Fredagen 2 december arrangerades en provning på Nespresso tillsammans med Pâtisserie David, Origins och Mackmyra Svensk Whisky. Galore var på plats och både minglade och provsmakade.
Torsdagen 24 november var det säljstart för Citadellskajen. Skanska Nya Hem arrangerade ett event i samband med detta för inbjudna intressenter. Galore var på plats och minglade.
Torsdagen 24 november var det säljstart för Citadellskajen. Skanska Nya Hem arrangerade ett event i samband med detta för inbjudna intressenter. Galore var på plats och minglade.
Torsdagen 24 november var det säljstart för Citadellskajen. Skanska Nya Hem arrangerade ett event i samband med detta för inbjudna intressenter. Galore var på plats och minglade.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö