Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi:
– Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online.
Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Siffror och statistik kring bilindustrin, en bransch i förändring.
Siffror och statistik kring bilindustrin, en bransch i förändring.
Siffror och statistik kring bilindustrin, en bransch i förändring.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.
Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö