Volvos elbilsmärke Polestar lånar närmare 10 miljarder kronor av tolv internationella banker. Bland bankerna som går in med kapital finns BNP Paribas och HSBC. Storägaren Geely Sweden uppger att de också kan delta i framtida rundor vid behov.
”Det här ger Polestar de medel som krävs för att finansiera nästa fas i utvecklingen och täcker en stor del av företagets beräknade finansieringsbehov”, skriver bolaget.
Beskedet tolkades positivt av investerare och fick aktien att rusa på New York-börsen.
Volvos elbilsmärke Polestar lånar närmare 10 miljarder kronor av tolv internationella banker. Bland bankerna som går in med kapital finns BNP Paribas och HSBC. Storägaren Geely Sweden uppger att de också kan delta i framtida rundor vid behov.
”Det här ger Polestar de medel som krävs för att finansiera nästa fas i utvecklingen och täcker en stor del av företagets beräknade finansieringsbehov”, skriver bolaget.
Beskedet tolkades positivt av investerare och fick aktien att rusa på New York-börsen.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
I kvarteret von Conow i de allra äldsta delarna av centrala Malmö pågår ett stort omvandlingsprojekt. Med entréer från Kalendegatan och Själbodgatan omfattar det cirka 7000 kvadratmeter kontor, fördelade på sex våningar i tre byggnader som länkas ihop av en inglasad innergård med plats för större konferenser och evenemang. Det blir också gemensam lobby och lounge, cykelrum och omklädningsrum.
I kvarteret von Conow i de allra äldsta delarna av centrala Malmö pågår ett stort omvandlingsprojekt. Med entréer från Kalendegatan och Själbodgatan omfattar det cirka 7000 kvadratmeter kontor, fördelade på sex våningar i tre byggnader som länkas ihop av en inglasad innergård med plats för större konferenser och evenemang. Det blir också gemensam lobby och lounge, cykelrum och omklädningsrum.
I kvarteret von Conow i de allra äldsta delarna av centrala Malmö pågår ett stort omvandlingsprojekt. Med entréer från Kalendegatan och Själbodgatan omfattar det cirka 7000 kvadratmeter kontor, fördelade på sex våningar i tre byggnader som länkas ihop av en inglasad innergård med plats för större konferenser och evenemang. Det blir också gemensam lobby och lounge, cykelrum och omklädningsrum.
I Videdal planeras nu för 20 äganderättsradhus i ett nytt kvarter vid Västra Skrävlingevägen. Husen blir i två plan med antingen 115 eller 122 kvadratmeter boyta, fördelade på fem rum och kök. Samtliga får en separat tvättstuga på bottenvåningen och ett badrum på varje våningsplan. I mitten av kvarteret blir det en gemensam grönyta. Inflyttning beräknas kunna ske till våren 2026.
I Videdal planeras nu för 20 äganderättsradhus i ett nytt kvarter vid Västra Skrävlingevägen. Husen blir i två plan med antingen 115 eller 122 kvadratmeter boyta, fördelade på fem rum och kök. Samtliga får en separat tvättstuga på bottenvåningen och ett badrum på varje våningsplan. I mitten av kvarteret blir det en gemensam grönyta. Inflyttning beräknas kunna ske till våren 2026.
I Videdal planeras nu för 20 äganderättsradhus i ett nytt kvarter vid Västra Skrävlingevägen. Husen blir i två plan med antingen 115 eller 122 kvadratmeter boyta, fördelade på fem rum och kök. Samtliga får en separat tvättstuga på bottenvåningen och ett badrum på varje våningsplan. I mitten av kvarteret blir det en gemensam grönyta. Inflyttning beräknas kunna ske till våren 2026.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö