
Volvos elbilsmärke Polestar lånar närmare 10 miljarder kronor av tolv internationella banker. Bland bankerna som går in med kapital finns BNP Paribas och HSBC. Storägaren Geely Sweden uppger att de också kan delta i framtida rundor vid behov.
”Det här ger Polestar de medel som krävs för att finansiera nästa fas i utvecklingen och täcker en stor del av företagets beräknade finansieringsbehov”, skriver bolaget.
Beskedet tolkades positivt av investerare och fick aktien att rusa på New York-börsen.
Volvos elbilsmärke Polestar lånar närmare 10 miljarder kronor av tolv internationella banker. Bland bankerna som går in med kapital finns BNP Paribas och HSBC. Storägaren Geely Sweden uppger att de också kan delta i framtida rundor vid behov.
”Det här ger Polestar de medel som krävs för att finansiera nästa fas i utvecklingen och täcker en stor del av företagets beräknade finansieringsbehov”, skriver bolaget.
Beskedet tolkades positivt av investerare och fick aktien att rusa på New York-börsen.

Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.

Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.

Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.

Ted Hastings från Kanada håller rekordet i flest tshirts på en gång - 260st! Alltså tvåhundrasextio stycken! Rekordet fastställdes den 17 februari 2019 i Ontario och storlekarna sträckte sig från medium till 20XL.

Ted Hastings från Kanada håller rekordet i flest tshirts på en gång - 260st! Alltså tvåhundrasextio stycken! Rekordet fastställdes den 17 februari 2019 i Ontario och storlekarna sträckte sig från medium till 20XL.

Ted Hastings från Kanada håller rekordet i flest tshirts på en gång - 260st! Alltså tvåhundrasextio stycken! Rekordet fastställdes den 17 februari 2019 i Ontario och storlekarna sträckte sig från medium till 20XL.

Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.

Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.

Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö