Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar.
– Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk.
Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.
Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar.
– Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk.
Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö