
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.

Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.

Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.

Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.

Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.

Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.

Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.

Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.

Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.

Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö