
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.

Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.

Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.

Ett nytt logistiknav för global nödhjälp växer fram i Nordhavn, där byggföretaget MT Højgaard tillsammans med CF Møller Architects och Artelia ska uppföra världens största Unicef-lager. Projektet omfattar 63 000 kvadratmeter och beräknas kosta 1,66 miljarder danska kronor, rapporterar News Öresund. – Att bygga ett så stort globalt lager är ingen enkel uppgift – det är tekniskt avancerat och kräver specialistkompetens, säger byggherren By & Havns vd Anne Skovbro. Bygget startar i höst och ska stå klart 2028.

Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.

Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.

Rekordet i antal människor som rengjort sneakers samtidigt noterades 13 november 2022, när Crep Protect lät 325 personer rengöra begagnade par i Wembley. Skorna donerades sen till the charity Shoe Aid UK.

”Jag dricker en bourbon i Edisons bar, på 47th street”. Ulf Lundells ord bet sig fast. Det var 1976, jag var alldeles för ung för spritromatik, men för en tonåring lät det coolt och spännande. Det rymde på något vis hela den amerikanska drömmen. Min syn på USA har nyanserats med åren, men ordet ”bourbon” har behållit sin poetiska klang.

”Jag dricker en bourbon i Edisons bar, på 47th street”. Ulf Lundells ord bet sig fast. Det var 1976, jag var alldeles för ung för spritromatik, men för en tonåring lät det coolt och spännande. Det rymde på något vis hela den amerikanska drömmen. Min syn på USA har nyanserats med åren, men ordet ”bourbon” har behållit sin poetiska klang.

”Jag dricker en bourbon i Edisons bar, på 47th street”. Ulf Lundells ord bet sig fast. Det var 1976, jag var alldeles för ung för spritromatik, men för en tonåring lät det coolt och spännande. Det rymde på något vis hela den amerikanska drömmen. Min syn på USA har nyanserats med åren, men ordet ”bourbon” har behållit sin poetiska klang.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö