Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna.
– Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.
Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.
Vilken sommar det har varit! Varmt och jävligt. Jag som inte är jätteförtjust i kvalmiga och svettiga soldagar utan föredrar ruggiga (läs mysiga) vinter- och höstkvällar har inte haft det lätt. Växthuseffekt-sommar är liksom inte den ultimata miljön för min favoritsysselsättning. Att mysa ner mig under en filt i tevesoffan. Men trots svåra yttre omständigheter har jag ändå, för er skull kära läsare, offrat mig, lagt mig i horisontalläge och gjort mitt jobb. Alltså tittat på TV och ätit godis.
31 december 2015 slog Vreugdevuur Scheveningen rekord i världens största brasa på Scheveningenstranden i Den Haag, Nederländerna. Brasan bestod av EU-pallar och volymen uppgick till 8 695 kubikmeter.
31 december 2015 slog Vreugdevuur Scheveningen rekord i världens största brasa på Scheveningenstranden i Den Haag, Nederländerna. Brasan bestod av EU-pallar och volymen uppgick till 8 695 kubikmeter.
31 december 2015 slog Vreugdevuur Scheveningen rekord i världens största brasa på Scheveningenstranden i Den Haag, Nederländerna. Brasan bestod av EU-pallar och volymen uppgick till 8 695 kubikmeter.
Även kallade Percebes på spanska eller Gooseneck barnacles på engelska är en slags större havstulpaner (filtrerande kräftdjur som fäster på klippor och drivved) från framförallt Portugal till Marocko som äts kokta som en delikatess med ett kilopris runt 500 kr.
Även kallade Percebes på spanska eller Gooseneck barnacles på engelska är en slags större havstulpaner (filtrerande kräftdjur som fäster på klippor och drivved) från framförallt Portugal till Marocko som äts kokta som en delikatess med ett kilopris runt 500 kr.
Även kallade Percebes på spanska eller Gooseneck barnacles på engelska är en slags större havstulpaner (filtrerande kräftdjur som fäster på klippor och drivved) från framförallt Portugal till Marocko som äts kokta som en delikatess med ett kilopris runt 500 kr.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö