
Allt fler skåningar startar företag. Under september startades 866 nya företag i länet – en ökning med 27 procent jämfört med samma månad i fjol, enligt färsk statistik från Bolagsverket som analyserats av ekonomiplattformen Spiris.
Trenden är densamma i stora delar av landet, där nyföretagandet totalt steg med 28 procent under månaden.
– Det är en efterlängtad vändning efter flera års nedgång. Vi ser nu tydliga tecken på en optimism bland landets blivande företagare, säger Boo Gunnarson, företagarexpert på Spiris.
Allt fler skåningar startar företag. Under september startades 866 nya företag i länet – en ökning med 27 procent jämfört med samma månad i fjol, enligt färsk statistik från Bolagsverket som analyserats av ekonomiplattformen Spiris.
Trenden är densamma i stora delar av landet, där nyföretagandet totalt steg med 28 procent under månaden.
– Det är en efterlängtad vändning efter flera års nedgång. Vi ser nu tydliga tecken på en optimism bland landets blivande företagare, säger Boo Gunnarson, företagarexpert på Spiris.

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö