Antal bostäder 312
Antal hus 7
Boendeform Hyresrätt/Studentlägenheter
Inflyttning 2026
Byggherre AF Bostäder
Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden.
Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta.
Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.
Projektet Troja på Kämnärsrätten i Lund är den största enskilda satsningen på studentbostäder på många årtionden.
Det nya kvarteret kommer att bestå av sju huskroppar i tre till sex plan byggda för att bilda två gårdar. Totat blir det 312 bostäder för uppåt 500 studenter, fördelade på ettor och flerrumslägenheter med sammantaget 12 000 kvadratmeter boyta.
Troja planeras stå färdigt för inflyttning 2026.
I nya stadsdelen Masthuggskajen, som totalt ska innehålla 1300 bostäder samt kontor, restauranger och affärslokaler, planeras ett nybygge med 126 hyresrätter. Huset ska bli totalt tio våningar högt med verksamhetslokaler och restaurang i bottenplan. Högst upp i huset byggs en gemensam terrassvåning med gröna planteringar. Det blir också cykelparkering och tillgång till lånecyklar. Inflyttning planeras till 2026.
I nya stadsdelen Masthuggskajen, som totalt ska innehålla 1300 bostäder samt kontor, restauranger och affärslokaler, planeras ett nybygge med 126 hyresrätter. Huset ska bli totalt tio våningar högt med verksamhetslokaler och restaurang i bottenplan. Högst upp i huset byggs en gemensam terrassvåning med gröna planteringar. Det blir också cykelparkering och tillgång till lånecyklar. Inflyttning planeras till 2026.
I nya stadsdelen Masthuggskajen, som totalt ska innehålla 1300 bostäder samt kontor, restauranger och affärslokaler, planeras ett nybygge med 126 hyresrätter. Huset ska bli totalt tio våningar högt med verksamhetslokaler och restaurang i bottenplan. Högst upp i huset byggs en gemensam terrassvåning med gröna planteringar. Det blir också cykelparkering och tillgång till lånecyklar. Inflyttning planeras till 2026.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö