Svea Solar har tecknat ett tioårigt avtal med mejerijätten Arla. Avtalet innebär att Arla köper 100 GWh solenergi årligen till ett fast pris. Pieter Godderis, chef för solparker på Svea Solar, menar att det är en viktig milstolpe för bolaget – men även för Sveriges energiomställning i stort.
– Vi har en projektportfölj med över 30 stora parker och siktar på att investera över 10 miljarder kronor i nya stora solcellsparker i främst södra halvan av Sverige de kommande fem åren, säger han till DI.
Svea Solar har tecknat ett tioårigt avtal med mejerijätten Arla. Avtalet innebär att Arla köper 100 GWh solenergi årligen till ett fast pris. Pieter Godderis, chef för solparker på Svea Solar, menar att det är en viktig milstolpe för bolaget – men även för Sveriges energiomställning i stort.
– Vi har en projektportfölj med över 30 stora parker och siktar på att investera över 10 miljarder kronor i nya stora solcellsparker i främst södra halvan av Sverige de kommande fem åren, säger han till DI.
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö