
Svea Solar har tecknat ett tioårigt avtal med mejerijätten Arla. Avtalet innebär att Arla köper 100 GWh solenergi årligen till ett fast pris. Pieter Godderis, chef för solparker på Svea Solar, menar att det är en viktig milstolpe för bolaget – men även för Sveriges energiomställning i stort.
– Vi har en projektportfölj med över 30 stora parker och siktar på att investera över 10 miljarder kronor i nya stora solcellsparker i främst södra halvan av Sverige de kommande fem åren, säger han till DI.
Svea Solar har tecknat ett tioårigt avtal med mejerijätten Arla. Avtalet innebär att Arla köper 100 GWh solenergi årligen till ett fast pris. Pieter Godderis, chef för solparker på Svea Solar, menar att det är en viktig milstolpe för bolaget – men även för Sveriges energiomställning i stort.
– Vi har en projektportfölj med över 30 stora parker och siktar på att investera över 10 miljarder kronor i nya stora solcellsparker i främst södra halvan av Sverige de kommande fem åren, säger han till DI.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
.jpeg)
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö