
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.

Danmarks regering satsar 800 miljoner danska kronor på en ny digitaliseringsstrategi. Syftet är att stärka den digitala omställningen i näringslivet och säkra tillgången på IT-specialister. Satsningen omfattar 25 initiativ som ska genomföras mellan 2024 och 2027, med fokus på områden som artificiell intelligens och grön omställning. – Digitaliseringen stärker våra företags internationella konkurrenskraft och skapar tillväxt […] Vi rustar för att stå starka även i framtiden, säger näringsminister Morten Bødskov.

Danmarks regering satsar 800 miljoner danska kronor på en ny digitaliseringsstrategi. Syftet är att stärka den digitala omställningen i näringslivet och säkra tillgången på IT-specialister. Satsningen omfattar 25 initiativ som ska genomföras mellan 2024 och 2027, med fokus på områden som artificiell intelligens och grön omställning. – Digitaliseringen stärker våra företags internationella konkurrenskraft och skapar tillväxt […] Vi rustar för att stå starka även i framtiden, säger näringsminister Morten Bødskov.

Danmarks regering satsar 800 miljoner danska kronor på en ny digitaliseringsstrategi. Syftet är att stärka den digitala omställningen i näringslivet och säkra tillgången på IT-specialister. Satsningen omfattar 25 initiativ som ska genomföras mellan 2024 och 2027, med fokus på områden som artificiell intelligens och grön omställning. – Digitaliseringen stärker våra företags internationella konkurrenskraft och skapar tillväxt […] Vi rustar för att stå starka även i framtiden, säger näringsminister Morten Bødskov.
.jpg)
Hamid Tawana driver sedan förra vintern Poké Poké på Djäknegatan. Efter ett lyckat år har han nu dragit igång samma koncept på det nya mattorget på Kronprinsen. – Det har visat sig att pokébowl-trenden håller i sig, den tilltalar människor i alla åldrar och är hälsosam och på samma gång väldigt mättande, smakrik och god. För oss som jobbar här handlar allt om kärlek och känsla till råvarorna, säger Hamid Tawana. På Kronprinsen kommer han tillsammans med sina kollegor att ytterligare utveckla konceptet och matlagningen. – Vi kommer börja flambera och marinera lax, tonfisk och tofu, vilket skapar både en ännu godare matlagning och för oss blir det roligt att kunna experimentera mer med smaker. Jag ser en stor poäng med att hela tiden utvecklas i stort och i smått. Vi har en långsiktig idé om att starta fler restauranger över hela Sverige, men än så länge har resan precis börjat, säger Hamid Tawana.
.jpg)
Hamid Tawana driver sedan förra vintern Poké Poké på Djäknegatan. Efter ett lyckat år har han nu dragit igång samma koncept på det nya mattorget på Kronprinsen. – Det har visat sig att pokébowl-trenden håller i sig, den tilltalar människor i alla åldrar och är hälsosam och på samma gång väldigt mättande, smakrik och god. För oss som jobbar här handlar allt om kärlek och känsla till råvarorna, säger Hamid Tawana. På Kronprinsen kommer han tillsammans med sina kollegor att ytterligare utveckla konceptet och matlagningen. – Vi kommer börja flambera och marinera lax, tonfisk och tofu, vilket skapar både en ännu godare matlagning och för oss blir det roligt att kunna experimentera mer med smaker. Jag ser en stor poäng med att hela tiden utvecklas i stort och i smått. Vi har en långsiktig idé om att starta fler restauranger över hela Sverige, men än så länge har resan precis börjat, säger Hamid Tawana.
.jpg)
Hamid Tawana driver sedan förra vintern Poké Poké på Djäknegatan. Efter ett lyckat år har han nu dragit igång samma koncept på det nya mattorget på Kronprinsen. – Det har visat sig att pokébowl-trenden håller i sig, den tilltalar människor i alla åldrar och är hälsosam och på samma gång väldigt mättande, smakrik och god. För oss som jobbar här handlar allt om kärlek och känsla till råvarorna, säger Hamid Tawana. På Kronprinsen kommer han tillsammans med sina kollegor att ytterligare utveckla konceptet och matlagningen. – Vi kommer börja flambera och marinera lax, tonfisk och tofu, vilket skapar både en ännu godare matlagning och för oss blir det roligt att kunna experimentera mer med smaker. Jag ser en stor poäng med att hela tiden utvecklas i stort och i smått. Vi har en långsiktig idé om att starta fler restauranger över hela Sverige, men än så länge har resan precis börjat, säger Hamid Tawana.
.jpeg)
Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop. – Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave. Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen. – Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.
.jpeg)
Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop. – Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave. Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen. – Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.
.jpeg)
Holmgången i centrala Malmö får från och med nu ett veganskt kafé. Bakom idén står kärleksparet Miriam Fors och Noam Nave, som träffades för ett år sedan och snabbt insåg att de ville skapa en verksamhet ihop. – Det många älskar med Malmö är att det är multikulturellt och sticker ut från mängden, men ofta har tyvärr den skandinaviska minimalismen tagit över. Vi vill helt enkelt ta tillbaka den genuina Malmö-känslan och “shake it up” lite grann, säger Miriam Fors och Noam Nave. Kaféet, som ska heta Nomi the Karakal, är målat i starka färger och har enligt ägarna präglats av Sydeuropa där ett kafé lika gärna kan tas för en bar eller en krog. Till en början är det vegansk kafémat och luncher som dominerar menyn, men till sommaren hoppas paret kunna skapa mer av en barkänsla och öppna den stora uteserveringen. – Vi håller fortfarande på att utveckla konceptet och har inte landat i allt riktigt än, men något vi redan vet är att vi till sommaren kommer satsa på goda drycker och mocktails på vår fina uteservering, säger Miriam Fors och Noam Nave.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö