Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Smyg in bakom tunga gardiner, omsvep dig själv av mjuk atmosfär och dinera på vita dukar. Denna restaurang kräver en liten extra tågresa, 8 km norr om Köpenhamns centrum. Kanske en perfekt get away från stadens brus och överraskning till någon kär. För här råder en mysig atmosfär i villan från 1890-talet och är klassiskt tjusigt liksom köket har en tydlig influens från både det franska och italienska med traditionellt lyxiga råvaror. Hellerupvej 40
Smyg in bakom tunga gardiner, omsvep dig själv av mjuk atmosfär och dinera på vita dukar. Denna restaurang kräver en liten extra tågresa, 8 km norr om Köpenhamns centrum. Kanske en perfekt get away från stadens brus och överraskning till någon kär. För här råder en mysig atmosfär i villan från 1890-talet och är klassiskt tjusigt liksom köket har en tydlig influens från både det franska och italienska med traditionellt lyxiga råvaror. Hellerupvej 40
Smyg in bakom tunga gardiner, omsvep dig själv av mjuk atmosfär och dinera på vita dukar. Denna restaurang kräver en liten extra tågresa, 8 km norr om Köpenhamns centrum. Kanske en perfekt get away från stadens brus och överraskning till någon kär. För här råder en mysig atmosfär i villan från 1890-talet och är klassiskt tjusigt liksom köket har en tydlig influens från både det franska och italienska med traditionellt lyxiga råvaror. Hellerupvej 40
Det är omöjligt att komma ifrån, men popmusik handlar till stor del om hår. Genom alla subkulturer, från mitten av 50-talet och framåt. Från Elvis över Beatles och Johnny Rotten till ny-romantikens mer stylade look med Duran Duran och Spandau Ballet. Och visst, gotik-rocken hade också sin look, korpsvarta, stora kalufser, och britpopen med sin mix av Beatles, Stones och Small Faces. Inte bara musiken, håren hade samma rötter. I flera fall var det en kvinna som såg till att artisten i fråga fick en ny, mer säljande look och, i bästa fall, ett genombrott. För Beatles del var det den tyska art school-eleven Astrid Kirchherr i Hamburg som övertalade sin pojkvän Stu Sutcliff (i den ursprungliga upplagan av Beatles) att byta ut sin rocker/Elvis-frisyr mot den betydligt hippare, franska beatnikstilen. En frisyr utan Brylcreem till förmån för en mer bohemisk look
Det är omöjligt att komma ifrån, men popmusik handlar till stor del om hår. Genom alla subkulturer, från mitten av 50-talet och framåt. Från Elvis över Beatles och Johnny Rotten till ny-romantikens mer stylade look med Duran Duran och Spandau Ballet. Och visst, gotik-rocken hade också sin look, korpsvarta, stora kalufser, och britpopen med sin mix av Beatles, Stones och Small Faces. Inte bara musiken, håren hade samma rötter. I flera fall var det en kvinna som såg till att artisten i fråga fick en ny, mer säljande look och, i bästa fall, ett genombrott. För Beatles del var det den tyska art school-eleven Astrid Kirchherr i Hamburg som övertalade sin pojkvän Stu Sutcliff (i den ursprungliga upplagan av Beatles) att byta ut sin rocker/Elvis-frisyr mot den betydligt hippare, franska beatnikstilen. En frisyr utan Brylcreem till förmån för en mer bohemisk look
Det är omöjligt att komma ifrån, men popmusik handlar till stor del om hår. Genom alla subkulturer, från mitten av 50-talet och framåt. Från Elvis över Beatles och Johnny Rotten till ny-romantikens mer stylade look med Duran Duran och Spandau Ballet. Och visst, gotik-rocken hade också sin look, korpsvarta, stora kalufser, och britpopen med sin mix av Beatles, Stones och Small Faces. Inte bara musiken, håren hade samma rötter. I flera fall var det en kvinna som såg till att artisten i fråga fick en ny, mer säljande look och, i bästa fall, ett genombrott. För Beatles del var det den tyska art school-eleven Astrid Kirchherr i Hamburg som övertalade sin pojkvän Stu Sutcliff (i den ursprungliga upplagan av Beatles) att byta ut sin rocker/Elvis-frisyr mot den betydligt hippare, franska beatnikstilen. En frisyr utan Brylcreem till förmån för en mer bohemisk look
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar. – Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist. K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla. – Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar. – Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist. K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla. – Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Trion som i dag driver lunchrestaurangen K-Gränd i Helsingborg har gjort det sedan 2017 – nu expanderar de och tar över lokalen bredvid där väskbutiken Made in Italy tidigare har legat. Just nu pågår renovering och flytt av entré till hörnet. I oktober ska den nya satsningen stå klar. – Vi bygger ut eftersom vi ständigt har fullt på våra luncher – vi vill ge gästerna mer plats och försöka att inte hamna i fällan att våra gäster känner att det är fullt så man väljer ett annat ställe, säger Victor Magnusson som driver K-Gränd tillsammans med Love Barkeborn och Jimmy Sandquist. K-Gränd är i dag 110 kvadratmeter stort och växer i höst med ytterligare 60 kvadratmeter. Trion ser möjlighet att ta emot fler och större sällskap till julborden – och inte minst blir det större uteservering och en satsning på kvällsverksamhet. Men om den är de än så länge hemlighetsfulla. – Våra gäster kommer att märka när det är premiär, då blir det nyöppningsgalej, säger Victor Magnusson.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö