Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar. ”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar. ”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
Sveriges anslutning till Nato innebär nya möjligheter för Advenica, skriver det Malmöbaserade cybersäkerhetsföretaget i sin kvartalsrapport. I början av året fick Advenica ett samarbetsavtal med Nato som innebär att företaget kan delta i upphandlingar. ”Säkerhetsläget i vår omvärld fortsätter att försämras”, skriver Marie Bengtsson i vd-ordet. ”Det gör att det finns ett stort behov av våra produkter och tjänster för att säkra känslig och samhällskritisk information och att vi på så sätt kan bidra till en säkrare värld.”
I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.
I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.
I utbyggnadsområdet i västra Tygelsjö närmar sig nu ytterligare en etapp. I den blivande bostadsrättsföreningen Magnolia planeras totalt 20 nya bostäder i form av en friliggande villa, ett parhus och övriga i radhus. Boytan ska bli på 131, 110 respektive 95 kvadratmeter. Samtliga hus byggs i två plan och alla bostäder får egen uteplats. De nya husen beräknas preliminärt vara inflyttningsklara 2026.
Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.
Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.
Kronprinsen fortsätter att växa och får nu sin 33:e butik. Under våren flyttar Pressbyrån in i sin nya lokal längs med Regementsgatan i Malmö. Lokalen är 174 kvadratmeter stor och ligger vägg i vägg med Espresso House och Lindex. – Det är såklart jättekul att Pressbyrån flyttar in på Kronprinsen. Deras erbjudande har varit efterfrågat av många och vi tycker att de kompletterar övriga butiker och kaféer på ett bra sätt, säger centrumledare Sara Escobar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö