
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.

Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar. – Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk. Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.

Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar. – Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk. Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.

Göteborgsbolaget Planima, som utvecklar mjukvara för fastighetsunderhåll, får en ny huvudägare. Riskkapitalbolaget Monterro köper in sig i bolaget, i en affär värd flera hundra miljoner kronor, enligt vad DI erfar. – Vi har blivit marknadsledande i vår nisch genom att nitiskt utmana gamla arbetssätt, säger vd Jens Björk. Han och medgrundaren Anton Klintenberg stannar kvar i sina roller och behåller en minoritetspost ihop med de anställda. Planima växer snabbt och hade i fjol intäkter på 27,5 miljoner kronor, en ökning med 40 procent från året innan.

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Längs Danska vägen planeras 93 nya bostadsrätter i projektet Silhuett. De nya lägenheterna blir i storlekar från ettor på 25 kvadratmeter upp till en sexrummare på 168 kvadratmeter som störst. Samtliga bostäder får minst en balkong eller uteplats, i vissa fall två. Därutöver planeras också garage samt verksamhetslokaler i bottenplan. Inflyttning är planerad att ske från tredje kvartalet 2027.

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.

Göteborgs Stad har under året lanserat satsningen ”Staden och företagarna” för att förbättra kontakten mellan stadens organisation och det lokala näringslivet. Bakgrunden är att Göteborg i dag rankas lägre än både Malmö och Stockholm i mätningar av företagsklimat. Satsningen ska ge chefer och medarbetare som möter företag ökad kunskap och verktyg för samarbete. – Det är möjligt att både följa lagen och samtidigt underlätta för näringslivet. Chefer behöver leda arbetet med förenkling och stötta medarbetare att hitta lösningar, säger Angelica Winter, chef på miljöförvaltningen.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö