Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Bakom Vesterbros industribyggnader öppnar sig en oväntad trädgårdsvärld. BaneGaarden består av gamla godsmagasin i trä, nu fyllda med ekologisk mat, vinbarer och popup-restauranger. I växthuset serveras middag under slingrande vinrankor, i gårdsplanen hålls konserter. Här dricker man naturvin i plastglas och äter flatbread direkt från stenugnen. Känslan är festival, men tempot är lågt.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Rekordförsäljningen av svensk färskpotatis noterades den 13 maj 2024, då den första frilandsodlade skörden såldes för 2 500 kronor per kilo. Potatisen (av sorten Swift) skördades i Mäsinge på Bjärehalvön av odlarna Camilla och Arnold Ebbesson.
Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Blåfenad tonfisk (Thunnus thynnus) kan bli 3 meter lång och väga 600 kg. De finaste auktioneras ut på Toyosu fish market i Japan. Vid årsskiftet såldes en 276 kg-baddare till Onodera Group för 13 946 418 kronor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö