På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
På drygt ett år har Normal öppnat hela 44 nya butiker runt om i Sverige. Och snart blir det ytterligare två.
– Vi har länge haft ögon på att expandera i Göteborg och jobbat länge med att hitta rätt lägen. Nu har vi två undertecknade avtal som vi är superglada för, sa vd Jan Nyberg i Göteborgs-Posten.
Butikerna skulle egentligen ha kommit igång redan i våras men får vänta tills nu i vinter. Då öppnas den ena in mitt i city, i korsningen Kyrkogatan-Fredsgatan, och den andra i Eriksbergs köpcentrum, granne med Coop, Systembolaget och andra verksamheter.
Från början var Normals affärsidé att sälja välkända märkesvaror inom framför allt personlig hygien till ett fast lågt pris. Med tiden har konceptet byggts ut med allt ifrån skönhetsprodukter och snacks till tvättmedel, läsglasögon och djurfoder.
Våren är här. Man känner det på ljuset, vinden – och doften av någon som dragit i gång grillen. Vad jag älskar den doften! Det luktar kol, förväntan och något som ligger svenskar varmt om hjärtat… korv. Det är lätt att fnysa åt korven. Den är enkel, folklig, opretentiös. Men just därför är den också genial. Korven är varje förälders räddning som får barnet att sluta gråtskrika, bara den inte har senap på. Den räddar förhållanden som håller på att bryta ihop på IKEA och korv är det sista som förenar oss vid grillen när allt annat gått åt helvete. Alla känner väl till begreppet stödkorv.
Våren är här. Man känner det på ljuset, vinden – och doften av någon som dragit i gång grillen. Vad jag älskar den doften! Det luktar kol, förväntan och något som ligger svenskar varmt om hjärtat… korv. Det är lätt att fnysa åt korven. Den är enkel, folklig, opretentiös. Men just därför är den också genial. Korven är varje förälders räddning som får barnet att sluta gråtskrika, bara den inte har senap på. Den räddar förhållanden som håller på att bryta ihop på IKEA och korv är det sista som förenar oss vid grillen när allt annat gått åt helvete. Alla känner väl till begreppet stödkorv.
Våren är här. Man känner det på ljuset, vinden – och doften av någon som dragit i gång grillen. Vad jag älskar den doften! Det luktar kol, förväntan och något som ligger svenskar varmt om hjärtat… korv. Det är lätt att fnysa åt korven. Den är enkel, folklig, opretentiös. Men just därför är den också genial. Korven är varje förälders räddning som får barnet att sluta gråtskrika, bara den inte har senap på. Den räddar förhållanden som håller på att bryta ihop på IKEA och korv är det sista som förenar oss vid grillen när allt annat gått åt helvete. Alla känner väl till begreppet stödkorv.
Tyskar har en lång historia av att paketera korvar roligt och en favorit vi minns är verktygslådan med olika korvar i. En ny favorit är Wurstbarons Salami Zigarren. 8 stycken salamicigarrer med gördel snyggt paketerade i en träask. Som de själva utrycker det: unik rökglädje utan tobak.
Tyskar har en lång historia av att paketera korvar roligt och en favorit vi minns är verktygslådan med olika korvar i. En ny favorit är Wurstbarons Salami Zigarren. 8 stycken salamicigarrer med gördel snyggt paketerade i en träask. Som de själva utrycker det: unik rökglädje utan tobak.
Tyskar har en lång historia av att paketera korvar roligt och en favorit vi minns är verktygslådan med olika korvar i. En ny favorit är Wurstbarons Salami Zigarren. 8 stycken salamicigarrer med gördel snyggt paketerade i en träask. Som de själva utrycker det: unik rökglädje utan tobak.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor. Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning. – Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon. Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö